Bankkaart
je rekening altijd op zak
Overal veilig geld afhalen en betalen
24u/24 en 7d/7 comfortabele toegang tot PCbanking en SELFbanking
Inbegrepen bij de meeste zichtrekeningen
Payconiq by Bancontact app
De bpost bank bankkaart: veilig en gemakkelijk
Met je bankkaart (debetkaart) is alles mogelijk, zoveel is duidelijk! Aankopen doen in de winkel en online, geldopnemingen aan automaten, toegang tot SELFbanking en PCbanking

Overal veilig geld afhalen en betalen
In België en in Europa opnemingen aan automaten en betalingen in winkels. Overal ter wereld betalen in webwinkels.
24u/24 en 7d/7 comfortabele toegang tot PCbanking en SELFbanking
De debetkaart is je sleutel, 100% veilig dankzij je geheime code.
Inbegrepen bij de meeste van onze  zichtrekeningen
Debetkaart inbegrepen bij b.comfort rekening, b.compact rekening, de b.young rekening, de Basisbankdienst én de Universele Bankdienst . Voor alle andere rekeningen wordt €1,25 per maand aangerekend.
Payconiq by Bancontact app
Je kunt met de app in steeds meer handelszaken terecht. Daar kun je betalen door een QR-code te scannen of simpelweg je smartphone langs de betaalterminal te houden (enkel met Android toestel mogelijk).
De bankkaart (debetkaart) in detail
  • Betalen in België en Europa
  • Betalen buiten Europa
  • Geld afhalen aan geldautomaten
  • Toegang tot PCbanking 
  • Toegang tot SELFbanking
  • Een debetkaart met een goed tarief

Met je debetkaart kun je zowel in België als in Europa* je aankopen betalen bij handelaars die over een Bancontact- of Maestroterminal beschikken.

 

Het bedrag van de verrichting wordt onmiddellijk gedebiteerd van de zichtrekening waaraan de debetkaart is gelinkt. Voor je veiligheid zijn de betalingen per debetkaart beperkt tot €2.500/7 dagen**. Wens je een hoger bedrag of heb je de limiet bereikt, dan kan je geld afhalen in het postkantoor.

 

 

* In 56 landen van geografisch Europa.

** Opnames aan geldautomaten + betalingen = max. € 3.750/7 dagen. Voor de b.young rekening gelden lagere limieten.

De bankkaart is standaard geblokkeerd voor gebruik buiten Europa. Plan je een verblijf buiten de 56 landen van geografisch Europa? Dan kun je je debetkaart tijdelijk deblokkeren.

Deze maatregel werd genomen om skimming, het kopiëren van de gegevens van je debetkaart met frauduleuze doeleinden, tegen te gaan.

Contacteer de klantendienst op 02/278.50.32 of pas dit aan via je MOBILEbanking. Je kaart is ten laatste de volgende dag operationeel.

Je kunt 24u/24, 7d/7 geld afhalen aan elke geldautomaat in België, ongeacht de bank.

In Europa* kun je geld afhalen aan geldautomaten met het logo Maestro, Cirrus of Eurocheque (EC).

Voor je veiligheid zijn geldopnames met de debetkaart beperkt tot € 500/dag en € 1.250/7 dagen**. Wens je een hoger bedrag of heb je de limiet bereikt, dan kun je geld afhalen in het postkantoor. Gelieve dit op voorhand aan te vragen.

 

* In 56 landen van geografisch Europa.

** Opnames aan geldautomaten + betalingen = max. € 3.750/7 dagen. Voor de b.young rekening zijn de limieten lager.

Je bankkaart is je sleutel tot PCbanking, de online bank.*

Door je debetkaart en je geheime code in de kaartlezer in te geven kun je:

- je identificeren;

- toegang krijgen tot PCbanking;

- verrichtingen via PCbanking ondertekenen.

 

 

* Indien deze dienst werd aangevraagd. Heb je nog geen PCbanking abonnement? Vraag het nu aan.

Je bankkaart geeft je toegang tot de SELFbanking in de kantoren.

Je kunt heel eenvoudig uittreksels afdrukken:

- geef je debetkaart in in de SELFbank.

- het afdrukken begint zodra je je debetkaart verwijdert. Je kunt haar dus niet vergeten.

Je kunt ook overschrijvingen doen.

De bankkaart is inbegrepen in de volgende rekeningformules: b.comfort rekening, b.compact rekening en de b.young rekening.

 

Een bankkaart voor de Postchequerekening is beschikbaar tegen 1,25€ per maand.

 

Welk type rekening ook, de betalingen uitgevoerd met de bankkaart of met de Payconiq by Bancontact app zijn gratis in de eurozone.

 

Raadpleeg de Tarieflijst, de Algemene Voorwaarden voor andere verrichtingen met de bankkaart.

  • Debet- of kredietkaart verloren, gestolen of geblokkeerd in een geldautomaat?

    1/ Indien je je debet- of kredietkaart bent verloren: kies via MOBILEbanking, in « Mijn kaarten » de optie « Tijdelijk mijn kaart blokkeren». Eens je de debet- of kredietkaart gevonden hebt, kun je ze via dezelfde weg terug deblokkeren.

     

    2/ Als je er zeker van bent dat je je debet- of kredietkaart verloren bent, dat ze gestolen werd of dat ze bleef vastzitten in een geldautomaat:

    Bij diefstal van jouw bankkaart contacteer je meteen Card Stop om ze te blokkeren. Deze service is de klok rond bereikbaar via de MOBILEbanking app of per telefoon.

     

    - Via de MOBILEbanking app voor smartphone (gratis)

    Open de MOBILEbanking app. Kies in het hoofdmenu (3 liggende streepjes) de functie "Card Stop". Dit brengt je naar het overzicht van je  kaarten. Selecteer de kaart die je wenst te blokkeren.

    Let op: Je hebt de keuze tussen het tijdelijk deactiveren van de kaart of het definitief blokkeren. Enkel als je de kaart definitief blokkeert, wordt ze onbruikbaar gemaakt en wordt een nieuwe kaart aangemaakt.

     

    - Telefonisch op het nummer 078 170 170.

    Vóór je belt, heb je best het volgende bij de hand:

    • Het nummer van de zichtrekening waar de kaart aan verbonden is.

    • Het nummer van de verloren bankkaart of jouw persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum en postcode).

     

    Eens je kaart geblokkeerd is, ontvang je binnen de 10 werkdagen een nieuwe bankkaart op het adres waar je officieel geregistreerd bent.

     

    Nadat je je bankkaart geblokkeerd hebt, doe je binnen de 24u aangifte van diefstal bij de lokale politie. Vraag zeker om een kopie van het proces verbaal, want daarmee kan onze klachtendienst nakijken of je recht hebt op een compensatie.

     

    Tip: voeg het nummer van Card Stop toe aan de contactenlijst in je telefoon, zodat je het altijd bij hebt in geval van nood.