
1/ Indien je je debet- of kredietkaart bent verloren:
kies via MOBILEbanking, in « Mijn kaarten » de optie « Tijdelijk mijn kaart blokkeren». Eens je de debet- of kredietkaart gevonden hebt, kun je ze via dezelfde weg terug deblokkeren.
2/ Als je er zeker van bent dat je je debet- of kredietkaart verloren bent, dat ze gestolen werd of dat ze bleef vastzitten in een geldautomaat:
Bij diefstal van je bankkaart contacteer je meteen Card Stop om ze te blokkeren. Deze service is de klok rond bereikbaar via de MOBILEbanking app of per telefoon.
* Via de MOBILEbanking app voor smartphone (gratis)
Open de MOBILEbanking app. Kies in het hoofdmenu (3 liggende streepjes) de functie "Card Stop". Dit brengt je naar het overzicht van je kaarten. Selecteer de kaart die je wenst te blokkeren.
Let op: je hebt de keuze tussen het tijdelijk deactiveren van de kaart of het definitief blokkeren. Enkel als je de kaart definitief blokkeert, wordt ze onbruikbaar gemaak en wordt er een nieuwe kaart aangemaakt.
* Telefonisch op het nummer 078 170 170 (gratis)
Vóór je belt, heb je best het volgende bij de hand:
• Het nummer van de zichtrekening waar de kaart aan verbonden is.
• Het nummer van de verloren bankkaart of je persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum en postcode).
Eens je kaart geblokkeerd is, ontvang je binnen de 10 werkdagen een nieuwe bankkaart op het adres waar je officieel geregistreerd bent.
Nadat je je bankkaart geblokkeerd hebt, doe je binnen de 24u aangifte van diefstal bij de lokale politie. Vraag zeker om een kopie van het proces verbaal, want daarmee kan onze klachtendienst nakijken of je recht hebt op een compensatie.
Tip: voeg het nummer van Card Stop toe aan de contactenlijst in je telefoon, zodat je het altijd bij hebt in geval van nood.