(U bent niet aangemeld)

Enkele veiligheidstips:

  • Memoriseer uw veiligheidscode en noteer deze nergens in een makkelijk herkenbare vorm op om het even welke drager. Deel deze niet mee aan eender welke derde, ook niet aan familieleden, uw bank of politie.
  • Noteer in geen geval uw veiligheidscode in of op het toestel, zelfs niet in codevorm.
  • Wees discreet bij het invoeren van uw veiligheidscode.
  • Kies onmiddellijk een andere veiligheidscode wanneer u vermoedens hebt dat het vertouwelijk karakter niet meer gegarandeerd is en verwittig de Bank.
  • Laat uw toestel en de middelen voor activatie, inloggen en ondertekening niet onbeheerd achter (bv. werkplek, voertuig, hotel of andere feitelijk voor het publiek toegankelijke ruimten).
  • Sluit de sessie af met knop “afmelden” zodra een sessie beëindigd is en laat het toestel tijdens een sessie niet onbewaakt achter.
  • Laat je toestel niet gebruiken door derden zolang je aangemeld bent in de dienst.

Concreet:

1. Wat moet ik doen als ik mijn tablet of smartphone verlies?
Wij raden aan de Klantendienst te contacteren op 022/012345 (ma-vrij 8-19u, zat 8u30-12u) om de toegang tot uw MOBILEbanking van op dat toestel te blokkeren. U kunt de Klantendienst later altijd terugbellen om de app te deblokkeren en opnieuw toegang te krijgen tot uw MOBILEbanking van op dat toestel.

2. Wat moet ik doen als mijn toestel is gestolen?
U moet langsgaan bij het postkantoor van uw keuze waar de toegang tot MOBILEbanking van op dat toestel zal verwijderd worden.

3. Wat moet ik doen als ik mijn toestel verkoop?
U moet langsgaan bij het postkantoor van uw keuze waar de toegang tot MOBILEbanking van op dat toestel zal verwijderd worden.

4. Wat moet ik doen als ik een onrechtmatig gebruik van mijn MOBILEbanking vermoed, of een risico op onrechtmatig gebruik?
Bij de minste twijfel wijzigt u meteen uw veiligheidscode