(U bent niet aangemeld)

Veilig Bankieren

Zorgeloos geld beheren is zorgeloos door het leven gaan. En dat doet u met gemak met de betaal- en beheermogelijkheden van de rekeningen van bpost bank: de bankkaarten, internetbankieren, mobiel bankieren en bankieren door gebruik te maken van mobiele applicaties. Deze middelen worden optimaal beveiligd door bpost bank. Veiligheid wordt echter ook bepaald door de gebruikers, aan de hand van enkele eenvoudige richtlijnen...

   
 

Let op voor phishing!

bpost bank stelt vast dat enkele klanten een frauduleuze e-mail hebben ontvangen met als titel "BPO Alert - Uw online bank werd geblokkerd". Ook wordt er soms geprobeerd om via de telefoon achter persoonlijke financiële gegevens te komen.

Deze e-mail is niet afkomstig van bpost bank, maar is een poging tot phishing (Techniek die gebruikt wordt door online oplichters, om de identiteit van een persoon te misbruiken). Vul dus nooit uw gegevens online in, en ga nooit in op telefoons die vragen om enkele manipulaties te doen met kaart en kaartlezer. Ook niet als deze telefoons zogezegd afkomstig zijn van bijvoorbeeld de politie!

 

Meer info over phishing
 

 
   

   
 

Belangrijk

Uw geheime codes (pincodes) en gegevens zijn strikt persoonlijk. Met uitzondering van uw identificatie voor PHONEbanking, zal bpost bank u nooit vragen deze codes mee te delen. Hebt u een verdachte vraag gekregen? Via e-mail of via de telefoon? Gelieve onmiddellijk POSTINFO te verwittigen op 022/012345 of stuur een email naar security.alert@bpo.be.

 
   

 

 

 

 

 

  

Afdrukken

  

bank of the year