(U bent niet aangemeld)

Over ons

 

Context


bpost bank, die in in 1995 werd opgericht, is een autonome Belgische bank gebaseerd op een uniek partnerschapsmodel. Ze is als gemeenschappelijke onderneming (50/50) in handen van bpost en BNP Paribas Fortis en wordt bestuurd door een onafhankelijk Directiecomité.

Beide aandeelhouders streven ernaar om het potentieel van bpost bank te vergroten. De bank is immers een groeipool die de mogelijkheid biedt om toegevoegde waarde te creëren en om dankzij een grotere commerciële impact het netwerk van de postkantoren te optimaliseren. Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van bpost bank zei Koen van Gerven, CEO van bpost: "bpost bank speelt een essentiële rol in onze strategie. Ze is complementair aan onze traditionele postdiensten. Wij hebben de voorbije twee jaar al 50 miljoen euro geïnvesteerd in de uitbouw van onze infrastructuur en de verbetering van onze klantenservice. Deze inspanningen hebben al tastbare resultaten opgeleverd, zoals een gevoelige daling van de wachttijd aan de loketten en een verhoging van de klantentevredenheid". Jean-Laurent Bonnafé, CEO van BNP Paribas Fortis, verklaarde van zijn kant: "Voor BNP Paribas Fortis past bpost bank in een sterke strategische logica. BNP Paribas Fortis heeft immers veel ervaring met partnerschappen en de positionering van bpost bank is complementair aan die van onze andere merken. Met haar stabiele groei, haar beperkte risicoprofiel en haar zeer sterke solvabiliteits- en liquiditeitsverhoudingen is bpost bank voor ons een zeer aantrekkelijke onderneming. BNP Paribas Fortis wil haar rijke ervaring inzake multi-channelaanpak delen met bpost bank om de groei van deze laatste in België nog te versterken".

Omdat de financiële wereld steeds complexer en onvoorspelbaarder wordt, is bpost bank van mening dat haar producten en diensten zekerheid moeten bieden en voor iedereen haalbaar moeten zijn. Ze wil dus meer dan ooit eenvoudig, zeker en voor iedereen zijn.

In 2009, het jaar dat de financiële sector in het oog van de storm terechtkwam, zette bpost bank haar gestage groei verder. Ze wist niet alleen haar concurrentie- en marktpositie te versterken, maar kon ook haar merkbekendheid vergroten. Vandaag kennen 93% van de Belgen het merk "bpost bank". De klanten zijn ook steeds tevredener over haar diensten. Uit een tevredenheidsenquête* bleek dat 94% van de klanten tevreden tot zeer tevreden zijn over de door haar geleverde diensten.

bpost bank biedt betrouwbare diensten aan meer dan 1,1 miljoen klanten op de Belgische markt.

> U bent welkom bij ons

bpost bank kan terugvallen op een uitgebreid netwerk van 670 postkantoren waar in bankzaken gespecialiseerde adviseurs u ontvangen en te woord staan. Maak gerust een afspraak in het postkantoor. Hier vindt u het dichtstbijzijnde postkantoor in uw buurt

> Uw mening is belangrijk

Bij bpost bank zetten we elke dag ons beste beentje voor om u de producten en diensten te bieden die u wenst. Hebt u een suggestie of een klacht? Laat het ons weten! Zo helpt u ons om de kwaliteit van onze dienstverlening nog te verbeteren. Hier vindt u uw eerste aanspreekpunt.

 
  

Afdrukken