(U bent niet aangemeld)


Vragen en antwoorden



Om u zo goed mogelijk te begeleiden en u zo snel mogelijk te helpen, hebben we een antwoord geformuleerd op de meest gestelde vragen. Hopelijk vindt u er alle nodige informatie in terug.
Onze klantendienst zal graag uw vragen beantwoorden op het nummer 022/012345.

Waarom uw PCbanking veranderen? 


Klanten willen hun bankverrichtingen alsmaar meer online beheren (rekeningen raadplegen, verrichtingen uitvoeren, bankproducten kopen ...)
De huidige PCbanking-tool voldoet niet langer aan wat klanten verwachten van een flexibele en moderne financiële beheertool.
Om die reden heeft bpost bank beslist om een volledig nieuw digitaal platform uit te werken dat tegemoetkomt aan de behoeften en vragen van onze klanten.
De opbouw en structuur van de website werden herzien, wat moet zorgen voor een betere klantervaring:
 

  • betere navigatie met een overzichtelijke menustructuur, gesorteerd per domein (Rekeningen en kaarten, beleggen, lenen, verzekeren,..)
  • duidelijke link tussen PCbanking en de producten die de bank aanbiedt
  • een zoekfunctie
  • praktische simulators
  • duidelijke informatie
  • een eenvoudige toegang tot de belangrijkste diensten

Er zullen regelmatig nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd om uw tevredenheid nog te verbeteren. De tools werden zo ontworpen om te worden geraadpleegd op alle huidige toestellen (pc, tablet en smartphone).

Is er een verschil tussen het oude en het nieuwe digitale platform?

 
Ons nieuwe platform speelt in op uw behoeften: overal online kunnen bankieren via uw pc, tablet en smartphone.
Qua functionaliteiten is er echter geen verschil; alle functionaliteiten van de oude versie zijn ook beschikbaar in de nieuwe versie. Regelmatig zullen echter nieuwe functionaliteiten aan zowel PCbanking als MOBILEbanking worden toegevoegd.
Die evolutie zal een betere dienstverlening garanderen en zal ons helpen om u in de toekomst vernieuwende functionaliteiten op basis van uw behoeften aan te bieden.

Kan ik ervoor kiezen om de oude PCbanking te blijven gebruiken?
 

Nee, de oude versie van PCbanking zal verdwijnen met de komst van ons nieuwe platform. Zodra u bent gemigreerd naar de nieuwe tool, zult u niet langer toegang hebben tot de oude versie. Enige uitzondering: ondervond u technische problemen bij de migratie, dan zult u uw bankverrichtingen kunnen blijven uitvoeren in de oude versie.

Zal de url van de website en PCbanking veranderen?
 

Het websiteadres blijft www.bpostbank.be.
Wat PCbanking betreft, zal de migratie in verschillende fasen gebeuren. Als de nieuwe publieke site online is, zullen nog niet alle PCbanking-gebruikers al naar de nieuwe PCbanking zijn overgeschakeld. Die overschakeling gebeurt in verschillende golven. Het kan dus gebeuren dat u nog toegang hebt tot de oude versie van PCbanking. U zult persoonlijk op de hoogte worden gebracht van uw periode van uw migratie. Zodra u toegang hebt tot de nieuwe PCbanking, mag u niet vergeten om de link in uw favorieten te updaten en uw persoonsgegevens bij te werken.

Wat zijn de verschillen in functionaliteiten tussen MOBILEbanking en PCbanking in het nieuwe platform?


De nieuwe versie van PCbanking omvat alle functionaliteiten van de oude versie. U kunt zich dus, zoals dat ook nu het geval is, identificeren met uw kaart en uw kaartlezer.
De MOBILEbanking-app omvat een beperkter aanbod en de limieten voor overschrijvingen zijn om veiligheidsredenen lager dan die in PCbanking.
In MOBILEbanking kunt u zich identificeren met een zescijferige code of met uw kaartlezer.
Qua gebruikerservaring zijn PCbanking en MOBILEbanking op elkaar afgestemd. Het gebruiksgemak van MOBILEbanking is ook terug te vinden in PCbanking.
Dankzij de uniforme lay-out van beide oplossingen zult u nauwelijks merken dat u van omgeving veranderd bent.

Wat kan ik gebruiken op mijn tablet, PCbanking of MOBILEbanking?
 

Op uw tablet kunt u zowel PCbanking als MOBILEbanking gebruiken. De MOBILEbanking-app voor tablet is speciaal ontworpen voor tablets, met een aangepaste ergonomie.
U kunt zich in alle eenvoud in MOBILEbanking identificeren aan de hand van uw zescijferige code.
Als u een overschrijving moet doen voor een bedrag dat hoger is dan de overschrijvingslimiet toegestaan in MOBILEbanking, kunt u zich aanmelden in PCbanking, waar u overigens hetzelfde gebruiksgemak zult ervaren.

Wat kan ik gebruiken op mijn smartphone, PCbanking of MOBILEbanking?


Op uw smartphone kunt u, om ergonomische reden, enkel uw bankzaken regelen via de MOBILEbanking-app. Hebt u een functionaliteit nodig die niet in de MOBILEbanking-app beschikbaar is,
schakel dan over naar een toestel met een groter scherm (tablet of computer) om verder te gaan in PCbanking.

Wat verandert er voor u?
 

MOBILEbanking:

Smartphone:
- Doorlopende opdracht: doorlopende opdrachten maken en beheren op uw smartphone/tablet
- Mijn begunstigden: wanneer u een begunstigde invoert in uw smartphone, zal die ook op uw andere toestellen (tablet en pc) worden opgeslagen
- Rekeninguittreksels beschikbaar: u kunt uw laatste rekeninguittreksels downloaden en bekijken
- Verrichtingen afdrukken: u kunt de lijst van uw verrichtingen bekijken, downloaden en afdrukken
- Zoekfunctie voor verrichtingen: aan de hand van de zoekfunctie kunt u een verrichting zoeken op basis van verschillende filters/criteria (naam, bedrag, debet, credit)
- Raadpleging van uw beleggingsproducten: u kunt de beleggingen waarop u intekende bij bpost bank raadplegen
- Een spaar- en/of termijnrekening openen: u kunt een nieuwe spaar- en/of termijnrekening openen

Tablet:
aan de hand van uw tablet kunt u ook uw domiciliëringen beheren (verzoek om terugbetaling, weigering van een betaling)

PCbanking:

Het gaat voornamelijk om enkele verbeterde functionaliteiten:
- Synchronisatie van de lijst van begunstigden met andere toestellen (pc en smartphone)
- Mogelijkheid om via hetzelfde menu van de transactiewebsite naar de publieke website te gaan, zonder de beveiligde omgeving te verlaten
- Mogelijkheid om online een termijnrekening te openen

Vergeet niet om uw persoonsgegevens in uw PCbanking en MOBILEbanking bij te werken zodat we u kunnen blijven informeren over de evolutie van ons digitale platform.
 

Vanaf wanneer heb ik toegang tot het nieuwe platform?
 

10 dagen voor de migratiedatum zullen we u persoonlijke verwittigen aan de hand van een bericht in uw huidige PCbanking. Niet alle klanten zullen op hetzelfde moment migreren. De migratie zal in fasen gebeuren in de loop van de tweede helft van 2017.


Welke veiligheidscriteria worden gehanteerd?
 

De veiligheidscriteria veranderen niet in vergelijking met de oude tool. U kunt uw verrichtingen in alle veiligheid blijven uitvoeren.
Aan de hand van de volgende twee parameters kunt u zeker zijn dat u zich in de beveiligde omgeving van bpost bank bevindt:
- https://...
- (groen) hangslot
 

 

  

  

formulier

Hebt u een vraag over de migratie? Raadpleeg dan de lijst met meest gestelde vragen.

                                                                                                                                                                                                              
                                                                                                                                 

phone
 

Vindt u er het antwoord op uw vraag niet terug?
Onze Klantendienst helpt u graag verder op 022/012345 (ma-vr 8u-19u; za 8u30-16u30)