(U bent niet aangemeld)

Bank van de post wordt bpost bank

9 oktober 2012

Uw bank verandert van naam: ze heet voortaan bpost bank, waarmee de omvorming wordt benadrukt tot een moderne bank. Dat is het resultaat van grote inspanningen en investeringen sinds 2009.

Bij de nieuwe naam hoort een nieuw logo, waarvan de vorm doet denken aan een bankkaart en dat de sterke band met bpost weergeeft.

Vandaag heeft bpost bank meer dan 1.100.000 klanten. Daarmee is ze de vijfde grootste bank wat het aantal klanten betreft. Een op de vier klanten is jonger dan 35. Voor die klanten voeren wij 140.000.000 betalingsverrichtingen per jaar uit en beheren we meer dan 10 miljard aan activa.

Vandaag beschikt bpost bank over een van de best presterende toepassingen voor PCbanking op de markt. Meer dan 390.000 klanten gebruiken die al, naast het uitgebreide aanbod aan online producten, waaronder de consumentenkredieten en het pensioensparen.

Dankzij haar nieuwe informaticaplatform kan bpost bank in 2013 haar ontwikkeling voortzetten met de lancering van een online spaarrekening en de ontwikkeling van banktoepassingen voor smartphones en tablets.

Bovendien zijn er 670 postkantoren - minstens één voor elke Belgische gemeente - waar de klanten terechtkunnen. Binnen dat netwerk werden onlangs 230 nieuwe adviesruimtes ingericht. Vandaag is dan ook 80% van de kantoren uitgerust met een private onthaalruimte, waar de klanten in alle vertrouwelijkheid worden ontvangen door hun bankadviseur.

Er wordt ook een communicatiecampagne gevoerd in de verschillende Belgische media. Ontdek ze hier:

Tv-spot 1
Tv-spot 2
Tv-spot 3

Affiche, "het klikt tussen mijn bank en mij "
Affiche, "in mijn bank spreken ze klare taal"
Affiche, "in mijn bank helpen ze mij met de glimlach"
Affiche, "mijn geld is in goede handen"
 


bpost bank