(U bent niet aangemeld)

Dit product wordt niet meer gecommercialiseerd, voor alle lopende contracten blijven de voorwaarden en dienstverlening gewaarborgd.

Checklist

Deze lijst biedt een overzicht van wat u moet doen of welke documenten u moet ontvangen bij een overlijden.

  • Een overlijdensattest dat door de arts is opgesteld
  • De begrafenisondernemer contacteren, hij verwittigt de gemeente van het overlijden 
  • De overlijdensakte ontvangen
  • De banken van de overledene inlichten
  • De verzekeringsmaatschappijen inlichten
  • Het ziekenfonds inlichten
  • De werkgever inlichten
  • De pesioendiensten inlichten
  • De verschillende dienstenleveranciers op de hoogte brengen: telefoon, televisie, elektriciteit, gas, water ...
  • Contact opnemen met de notaris
  • De aangifte van nalatenschap uiterlijk 4 maanden na het overlijden indienen als het overlijden plaatsvond in België (in een ander Europees land 6 maanden en in een niet-Europees land 7 maanden)
  • Het ministerie van Financiën stuurt de erfgenamen een gedetailleerd overzicht van de te betalen successierechten
  • Het ministerie van Financiën verzendt het document van aangifte personenbelasting
 
  

Afdrukken