
Vragen per thema



Meestgestelde vragen
Via de MOBILEbanking app voor smartphone (gratis)
Open de MOBILebanking app. Druk in het hoofdmenu of het snelmenu bovenaan het scherm op "Instellingen" en vervolgens op "Mijn kaarten". Kies de kaart die je wilt blokkeren en selecteer "Card Stop" om je kaart permanent te blokkeren.
Let op: u hebt de keuze tussen het tijdelijk deactiveren van de kaart of definitief blokkeren. Enkel bij deze laatste wordt uw kaart onbruikbaar gemaakt, en wordt een nieuwe kaart aangemaakt.
Telefonisch op het nummer 078 170 170
Voor u belt, hebt u best het volgende bij de hand:
• Het nummer van de zichtrekening waar de kaart aan verbonden is.
• Het nummer van de verloren bankkaart of uw persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum en postcode).
Eens uw kaart geblokkeerd is, ontvangt u binnen de 10 werkdagen een nieuwe bankkaart op het adres waar u officieel geregistreerd bent.
Nadat u uw bankkaart geblokkeerd hebt, doet u binnen de 24u aangifte van diefstal bij de lokale politie. Vraag zeker om een kopie van het proces verbaal, want daarmee kan onze klachtendienst nakijken of u recht hebt op een compensatie.
Tip: voeg het nummer van Card Stop toe aan de contactenlijst in uw telefoon, zodat u het altijd bij hebt in geval van nood.
Via de MOBILEbanking app voor smartphone (gratis)
Open de MOBILEbanking app. Druk in het hoofdmenu of het snelmenu bovenaan het scherm op "Instellingen" en vervolgens op "Mijn kaarten". Kies de kaart die je wilt blokkeren en selecteer "Card Stop" om je kaart permanent te blokkeren.
Let op: u hebt de keuze tussen het tijdelijk deactiveren van de kaart of definitief blokkeren. Enkel bij deze laatste wordt uw kaart onbruikbaar gemaakt, en wordt een nieuwe kaart aangemaakt.
Telefonisch op het nummer 078 170 170.
Voor u belt, hebt u best het volgende bij de hand:
• Het nummer van de zichtrekening waar de kaart aan verbonden is.
• Het nummer van de verloren bankkaart of uw persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum en postcode).
Eens uw kaart geblokkeerd is, ontvangt u binnen de 10 werkdagen een nieuwe bankkaart op het adres waar u officieel geregistreerd bent. Vindt u in tussentijd toch uw bankkaart terug, dan is ze niet langer bruikbaar.
Tip: voeg het nummer van Card Stop toe aan de contactenlijst in uw telefoon, zodat u het altijd bij hebt in geval van nood.
Als u 3 maal een foute code ingeeft, wordt uw kaart voor de veiligheid automatisch geblokkeerd. Hebt u uw kaart op deze manier geblokkeerd? Dan kan u die gemakkelijk zelf deblokkeren via de MOBILEbanking app: Parameters > Mijn kaarten > kies de kaart > Pincode beheren.µ
Uiteraard kan u uw kaart ook steeds laten deblokkeren via onze Klantendienst op het nummer 02 278 50 32. We staan voor je klaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 18u en op zaterdag van 9u tot 13u.
Om een nieuwe bankkaart te krijgen, gaat u langs in een kantoor in uw buurt. Nadat we de gebruikelijke controles hebben uitgevoerd, sturen we u uw nieuwe bankaart binnen de 5 werkdagen op.
Maar u kan ook telefonisch een nieuwe kaart aanvragen. Bel onze klantendienst op het nummer 02 278 50 32, van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 18u en op zaterdag van 9u tot 13u. Ook via deze weg voeren we de gebruikelijke controles uit, voor we u uw nieuwe kaart binnen de 5 werkdagen per post opsturen.