MOBILEbanking
Nieuwe functionaliteiten

MOBILEbanking, de meest moderne, praktische en veilige manier om je bankzaken te doen. Eens je het geprobeerd hebt, wil je niet meer zonder. 

Mijn meldingen

Je wordt automatisch op je smartphone gewaarschuwd  zodra een bepaalde gebeurtenis plaatsvindt. 

Scan & Betaal
Gedaan met manuele betalingen van papieren overschrijvingen! Met de app volstaat het het document te scannen met het fototoestel van je smartphone. Alle gegevens, zelfs de mededeling, worden perfect gelezen. Snel en veilig. 
Mijn kaarten
Wil je voor je bankzaken graag de controle behouden en alles zelf regelen? Dan is deze nieuwe functionaliteit er voor jou.

 

Een nieuwe app!

 

Binnenkort…een splinternieuwe bpost bank MOBILEbanking app. 

Update van de app gebeurt automatisch en is gebruiksklaar, geen nieuwe activatie noodzakelijk. Sneller, moderner, gebruiksvriendelijker.

 


MOBILEbanking activeren

 

De MOBILEbanking app van bpost bank is zó eenvoudig dat zelfs een kind het kan uitleggen. Hier legt Elsa je klaar en duidelijk uit hoe je de MOBILEbanking app kan activeren.


 


Hoe log je in met je digitale vingerafdruk?

 

De MOBILEbanking app van bpost bank is zó eenvoudig dat zelfs een kind het kan uitleggen. Hier legt Elsa je klaar en duidelijk uit hoe je de vingerafdrukfunctie kan activeren in de MOBILEbanking app. Zo krijg je voortaan in alle veiligheid toegang met slechts één vinger.

 

Wat als je de MOBILEbanking app op je tablet wilt installeren?


De specifieke app voor tablet werd in maart 2020 verwijderd uit de store en vervangen door de MOBILEbanking applicatie. Je kunt de app downloaden:

- door de QR-codes (op je computer) te scannen met je smartphone.
- downloaden via volgende links: Google Play Store of de App Store.
Je kunt ook inloggen op uw PCbanking via de internetbrowser van je tablet.

Gratis abonnement
Bij je b.comfort rekening , je b.compact rekening of je b.young rekening.​​​​​​​
Eenvoudig in gebruik en volledig beveiligd
Jij kent als enige je paswoord.
Je smartphone of tablet wordt een bankkantoor
24u/24 en 7d/7Compatibel met iOS en Android.
Voor je belangrijke verrichtingen
Je saldo raadplegen, overschrijven, begunstigden beheren…
  • Downloaden
  • Abonneren
  • Gebruiken
  • Functie "Scan en betaal"
  • Functie "Mijn digitale vingerafdruk"
  • Functie "Beheer van je kaarten"
  • Functie "Meldingen"

Kies de app die overeenkomt met het besturingssysteem van je smartphone of tablet: iOS of Android.

 

Android Smartphone

iOS Smartphone

- Heb je als een PCbanking abonnement? Houd dan je abonnementsnummer, je kaart en je kaartlezer bij de hand

- Heb je geen PCbanking abonnement?

> Ga langs bij je kantoor. Je ontvangt er een abonneenummer en een paswoord dat 24 uur geldig is.

> Ga langs bij je kantoor. Je ontvangt er een abonneenummer en een paswoord dat 24 uur geldig is.

Je heeft altijd en overal in alle veiligheid toegang tot uw rekeningen.

Wat kan ik allemaal doen met mijn MOBILEbanking?

Voortaan kun je overschrijvingen doen door je papieren overschrijvingsformulieren te scannen via de optie “Scan en betaal” ​​​​​​​van je MOBILEbanking-app Smartphone en tablet.

​​​​​​​De naam van de begunstigde, het IBAN-rekeningnummer, het bedrag, en de gestructureerde mededeling kunnen ingelezen worden. Na controle en eventuele aanpassing van de gegevens, kun je de overschrijving bevestigen voor betaling.

Je MOBILEbanking is nu ook toegankelijk via je digitale vingerafdruk* of via gezichtsherkenning**.

Neem je smartphone bij de hand, open de MOBILEbanking app, stel je vingerafdruk in op je toestel of identificeer je via Face ID door je smartphone voor je gezicht te houden. Klaar is kees! Vanaf nu ben je identificeerbaar en je kunt veilig inloggen!

 

* Minimum Android 6.0 en iOS 9 en voor alle smartphones die voorzien zijn van een digitale vingerafdruk

** functionaliteit enkel beschikbaar op iPhone.

Vanaf nu kan je je kaarten activeren/desactiveren voor het buitenland, je kunt de optie contactloos betalen activeren/desactiveren én je kunt je kaarten tijdelijk activeren/desactiveren. Je kunt deze nieuwe dienst terugvinden in de instellingen van je app.

Voortaan kan je alerts/meldingen programmeren voor je zichtrekeningen.

Mogelijke meldingen:

- Ik wil een melding als mijn saldo lager is dan een bepaald bedrag. - Ik wil een melding als ik een bedrag ontvang dat hoger is dan een bepaald bedrag.

- Ik wil een melding als ik een bedrag ontvang van een bewaarde begunstigde of een specifiek rekeningnummer.