De zichtrekening, ook betaalrekening genoemd, wordt gebruikt om dagelijkse financiële verrichtingen uit te voeren. Je inkomsten worden erop gestort en je gebruikt deze rekening om je betalingen, overschrijvingen in euro of geldopneming in euro uit te voeren. Om alles in een oogwenk te begrijpen, kunnen we best de rekeningen vergelijken. Een beknopte, eenvoudige en natuurlijk duidelijke taal. Zo kun je met kennis van zaken kiezen.
1,50€/maand*
b.compact
Je regelt je bankzaken volledig online.
  • 1,50€/maand teruggebracht naar 0€/maand onder voorwaarden* 
  • V
  • Max. 2 co-titularissen
  • Eerste kaart gratis (1,25€/maand voor de tweede kaart)
  • 2€/maand
  • Gratis aan geldautomaten van bpost, 0,50€/opname aan geldautomaten van andere banken
  • 2€ per verrichting
  • 4,25€
  • 1€/overschrijving
  • Voor alle meerderjarigen
De voorkeur van de klanten
4,50€/maand
b.comfort
Je kiest in alle vrijheid hoe je je geld beheert: een afspraak in je postkantoor of via digitale kanalen.
  • 4,50€/maand
  • V
  • Max. 2 co-titularissen
  • 1 kaart per interveniënt
  • 0€/maand
  • V
  • V
  • Gratis, optie
  • V
  • Voor alle meerderjarigen
gratis
b.young
Je kiest in alle vrijheid hoe je je geld beheert. Volledig gratis.
  • V
  • V
  • Max. 2 co-titularissen
  • V
  • 0€/maand
  • V
  • V
  • Gratis, optie
  • V
  • Voor jongeren tussen 11 en 24 jaar

* De maandelijkse bijdrage van het b.compact pakket wordt herleid tot 0 € indien aan één van volgende voorwaarden is voldaan:

• Op de zichtrekening bedragen de inkomende verrichtingen in totaal minimaal 500 € per twee maanden.
• De rekeninghouder heeft een lening op afbetaling of hypothecair krediet lopen bij bpost bank.
• De rekeninghouder heeft belegd in één van de spaar- en beleggingsproducten gecommercialiseerd door bpost bank (spaarrekeningen komen niet in aanmerking).
• De rekeninghouder heeft een effectenrekening geopend bij bpost bank waarin beleggingsproducten zijn opgenomen.

 

Ontdek ook:
- de Postchequerekening: de rekening op maat, in functie van je noden
- de Universele Bankdienst: een pack dat wordt beheerd door een charter dat werd gesloten tussen de banksector en de overheid
- de Basisbankdienst: de wettelijk gereglementeerde rekening met minimale dienstverlening

  • Je bent je debet- of kredietkaart verloren, ze werd gestolen of ze zit vast in een geldautomaat?

    1/ Indien je je debet- of kredietkaart bent verloren: kies via MOBILEbanking, in « Mijn kaarten » de optie « Tijdelijk mijn kaart blokkeren». Eens je de debet- of kredietkaart gevonden hebt, kun je ze via dezelfde weg terug deblokkeren.

     

    2/ Als je er zeker van bent dat je je debet- of kredietkaart verloren bent, dat ze gestolen werd of dat ze bleef vastzitten in een geldautomaat:

    Bij diefstal van je bankkaart contacteer je meteen Card Stop om ze te blokkeren. Deze service is de klok rond bereikbaar via de MOBILEbanking app of per telefoon.

     

    * Via de MOBILEbanking app voor smartphone (gratis)

    Open de MOBILEbanking app. Kies in het hoofdmenu (3 liggende streepjes) de functie "Card Stop". Dit brengt je naar het overzicht van je kaarten. Selecteer de kaart die je wenst te blokkeren.

    Let op: je hebt de keuze tussen het tijdelijk deactiveren van de kaart of het definitief blokkeren. Enkel als je de kaart definitief blokkeert, wordt ze onbruikbaar gemaakt, en wordt een nieuwe kaart aangemaakt.

     

    * Telefonisch op het nummer 078 170 170

    Vóór je belt, neem je best het volgende bij de hand:

    • Het nummer van de zichtrekening waar de kaart aan verbonden is.

    • Het nummer van de verloren bankkaart of jouw persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum en postcode).

     

    Eens jouw kaart geblokkeerd is, ontvang je binnen de 10 werkdagen een nieuwe bankkaart op het adres waar je officieel geregistreerd bent.

     

    Nadat je je bankkaart geblokkeerd hebt, doe je binnen de 24u aangifte van diefstal bij de lokale politie. Vraag zeker om een kopie van het proces verbaal, want daarmee kan onze klachtendienst nakijken of je recht hebt op een compensatie.

     

    Tip: voeg het nummer van Card Stop toe aan de contactenlijst in je telefoon, zodat je het altijd bij hebt in geval van nood.


Ik weet niet of het is omdat ik een dagje ouder word, maar ik vind comfort steeds belangrijker. Ik wil toegang hebben tot alles en niet voor verrassingen komen te staan. Alles is in mijn nieuwe rekening inbegrepen! De naam b.comfort werd echt wel goed gekozen!
Michel koos voor bpost bank