Bankkaart

Uw rekening altijd op zak

Met uw bankkaart (debetkaart) is alles mogelijk, zoveel is duidelijk! Aankopen doen in de winkel en online, geldopnemingen aan automaten, toegang tot SELFbanking en PCbanking

De bpost bank bankkaart: veiligheid en gemak

Overal veilig geld afhalen en betalen

In België en in Europa opnemingen aan automaten en betalingen in winkels. Overal ter wereld betalen in webwinkels.

Inbegrepen bij onze 3 zichtrekeningen

Debetkaart inbegrepen bij b.comfort rekening, b.compact rekening en de b.young rekening.

Voor alle andere rekeningen wordt €12 per jaar aangerekend.

24u/24 en 7d/7 comfortabele toegang tot PCbanking en SELFbanking

De debetkaart is uw sleutel, 100% veilig dankzij uw geheime code.


Payconiq by Bancontact app

U kunt met de app in steeds meer handelszaken terecht. Daar kunt u betalen door een QR-code te scannen of simpelweg uw smartphone langs de betaalterminal te houden (enkel met Android toestel mogelijk).



De bankkaart (debetkaart) in detail

Met uw debetkaart kunt u zowel in België als in Europa* uw aankopen betalen bij handelaars die over een Bancontact- of Maestroterminal beschikken.

Het bedrag van de verrichting wordt onmiddellijk gedebiteerd van de zichtrekening waaraan de debetkaart is gelinkt. Voor uw veiligheid zijn de betalingen per debetkaart beperkt tot €2.500/7 dagen**. Wenst u een hoger bedrag of heeft u de limiet bereikt, dan kunt u geld afhalen in het postkantoor.

* In 56 landen van geografisch Europa. 
** Opnames aan geldautomaten + betalingen = max. € 3.750/7 dagen. Deze limieten gelden niet voor de b.young rekening.

Plant u een verblijf buiten de 56 landen van geografisch Europa? Dan kunt u uw debetkaart tijdelijk deblokkeren.

Deze maatregel werd genomen om skimming, het kopiëren van de gegevens van uw debetkaart met frauduleuze doeleinden, tegen te gaan.

Contacteer de klantendienst op 02/278.50.32. Uw kaart is ten laatste de volgende dag operationeel.

U kunt 24u/24, 7d/7 geld afhalen aan elke geldautomaat in België, ongeacht de bank.

In Europa* kunt u geld afhalen aan geldautomaten met het logo Maestro, Cirrus of Eurocheque (EC).

Voor uw veiligheid zijn geldopnames met de debetkaart beperkt tot € 500/dag en € 1.250/7 dagen**. Wenst u een hoger bedrag of heeft u de limiet bereikt, dan kunt u geld afhalen in het postkantoor.

* In 56 landen van geografisch Europa. 
** Opnames aan geldautomaten + betalingen  = max. € 3.750/7 dagen. Deze limieten gelden niet voor de
b.young rekening.

Uw bankkaart is uw sleutel tot PCbanking, de online bank.*


Door uw debetkaart en uw geheime code in de kaartlezer in te geven kunt u:

  • - zich identificeren;
  • - toegang krijgen tot PCbanking;
  • - verrichtingen via PCbanking ondertekenen.


* Indien deze dienst werd aangevraagd. Heeft u nog geen PCbanking abonnement? Vraag het nu aan.

Uw bankkaart geeft u toegang tot de SELFbanking in de kantoren.

U kunt heel eenvoudig uittreksels afdrukken:

  • - geef uw debetkaart in in de SELFbank.
  • - het afdrukken begint zodra u uw debetkaart verwijdert. U kunt haar dus niet vergeten.

De bankkaart is inbegrepen in volgende rekeningformules: b.comfort rekeningb.compact rekening en de b.young rekening.

Een bankkaart voor de rekening Postcheque is beschikbaar aan 1,25€ per maand. 

Welk type rekening ook, de betalingen uitgevoerd met de bankkaart of met de Payconiq by Bancontact app zijn gratis in de eurozone. 

Raadpleeg de Tarieflijst, de Algemene Voorwaarden voor de andere verrichtingen met de bankkaart.



Debet- of kredietkaart verloren, gestolen of geblokkeerd in een geldautomaat?


1/ Indien u uw debet- of kredietkaart bent verloren: kies via MOBILEbanking, in « Mijn kaarten » de optie « Tijdelijk mijn kaart blokkeren». Eens u de debet- ofkredietkaart gevonden hebt, kan u ze via dezelfde weg terug deblokkeren. 

2/ Als u er zeker van bent dat u uw debet- of kredietkaart verloren bent, dat ze gestolen werd of dat ze bleef vastzitten in een geldautomaat:

* Bel onmiddellijk Card Stop op 070/344.344 (0.30 euro/min) om uw debet- of kredietkaart te laten blokkeren. Deze dienst is 24u/24,7d/7 beschikbaar.


U moet de volgende informatie geven:
            - u bent klant van bpost bank;
            - het nummer van de zichtrekening waar de kaart aan vasthangt en het volledige kaartnummer van de debet- of kredietkaart of bij gebreke;
            - uw persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum, postcode). Sla het nummer van Card Stop op in uw GSM om het altijd bij de hand te hebben.

* Breng de lokale politie op de hoogte binnen de 24 uur, zij maken een proces-verbaal op dat u daarna gebruikt om een kopie aan te vragen.

* Automatische vervanging: eens de debet- of kredietkaart werd geblokkeerd, wordt uw nieuwe kaart binnen de twee weken naar bij u thuis afgeleverd.
Raadpleeg gerust de FAQ bij Card Stop in verband met de blokkering van een debet- of kredietkaart.

Opgelet, u wordt doorverwezen naar Card Stop

({{notCtrl.model.notifications.length}}):


Uw projecten beginnen hier

Contact

Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.

Suggesties

Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.

Klachten

Hebt u een klacht?


Andere manieren om contact met ons op te nemen

Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden. 

Telefonisch

Bel 02/278.50.32 

Met uw financieel expert