Bankkaart

Uw rekening altijd op zak

Met uw bankkaart (debetkaart) is alles mogelijk, zoveel is duidelijk! Aankopen doen in de winkel en online, geldopnemingen aan automaten, toegang tot SELFbanking en PCbanking

De bpost bank bankkaart: veiligheid en gemak

Overal veilig geld afhalen en betalen

In België en in Europa opnemingen aan automaten en betalingen in winkels. Overal ter wereld betalen in webwinkels.

Inbegrepen bij onze 3 zichtrekeningen

Debetkaart inbegrepen bij b.comfort rekening, b.compact rekening en de b.young rekening.

Voor alle andere rekeningen wordt €12 per jaar aangerekend.

24u/24 en 7d/7 comfortabele toegang tot PCbanking en SELFbanking

De debetkaart is uw sleutel, 100% veilig dankzij uw geheime code.


Payconiq by Bancontact app

U kunt met de app in steeds meer handelszaken terecht. Daar kunt u betalen door een QR-code te scannen of simpelweg uw smartphone langs de betaalterminal te houden (enkel met Android toestel mogelijk).



De bankkaart (debetkaart) in detail

Met uw debetkaart kunt u zowel in België als in Europa* uw aankopen betalen bij handelaars die over een Bancontact- of Maestroterminal beschikken.

Het bedrag van de verrichting wordt onmiddellijk gedebiteerd van de zichtrekening waaraan de debetkaart is gelinkt. Voor uw veiligheid zijn de betalingen per debetkaart beperkt tot €2.500/7 dagen**. Wenst u een hoger bedrag of heeft u de limiet bereikt, dan kunt u geld afhalen in het postkantoor.

* In 56 landen van geografisch Europa. 
** Opnames aan geldautomaten + betalingen = max. € 3.750/7 dagen. Deze limieten gelden niet voor de b.young rekening.

Plant u een verblijf buiten de 56 landen van geografisch Europa? Dan kunt u uw debetkaart tijdelijk deblokkeren.

Deze maatregel werd genomen om skimming, het kopiëren van de gegevens van uw debetkaart met frauduleuze doeleinden, tegen te gaan.

Contacteer de klantendienst op 02/278.50.32. Uw kaart is ten laatste de volgende dag operationeel.

U kunt 24u/24, 7d/7 geld afhalen aan elke geldautomaat in België, ongeacht de bank.

In Europa* kunt u geld afhalen aan geldautomaten met het logo Maestro, Cirrus of Eurocheque (EC).

Voor uw veiligheid zijn geldopnames met de debetkaart beperkt tot € 500/dag en € 1.250/7 dagen**. Wenst u een hoger bedrag of heeft u de limiet bereikt, dan kunt u geld afhalen in het postkantoor.

* In 56 landen van geografisch Europa. 
** Opnames aan geldautomaten + betalingen  = max. € 3.750/7 dagen. Deze limieten gelden niet voor de
b.young rekening.

Uw bankkaart is uw sleutel tot PCbanking, de online bank.*


Door uw debetkaart en uw geheime code in de kaartlezer in te geven kunt u:

  • - zich identificeren;
  • - toegang krijgen tot PCbanking;
  • - verrichtingen via PCbanking ondertekenen.


* Indien deze dienst werd aangevraagd. Heeft u nog geen PCbanking abonnement? Vraag het nu aan.

Uw bankkaart geeft u toegang tot de SELFbanking in de kantoren.

U kunt heel eenvoudig uittreksels afdrukken:

  • - geef uw debetkaart in in de SELFbank.
  • - het afdrukken begint zodra u uw debetkaart verwijdert. U kunt haar dus niet vergeten.

De bankkaart is inbegrepen in volgende rekeningformules: b.comfort rekeningb.compact rekening en de b.young rekening.

Een bankkaart voor de rekening Postcheque is beschikbaar aan 1,25€ per maand. 

Welk type rekening ook, de betalingen uitgevoerd met de bankkaart of met de Payconiq by Bancontact app zijn gratis in de eurozone. 

Raadpleeg de Tarieflijst, de Algemene Voorwaarden voor de andere verrichtingen met de bankkaart.



Debet- of kredietkaart verloren, gestolen of geblokkeerd in een geldautomaat?


1/ Indien u uw debet- of kredietkaart bent verloren: kies via MOBILEbanking, in « Mijn kaarten » de optie « Tijdelijk mijn kaart blokkeren». Eens u de debet- ofkredietkaart gevonden hebt, kan u ze via dezelfde weg terug deblokkeren. 

2/ Als u er zeker van bent dat u uw debet- of kredietkaart verloren bent, dat ze gestolen werd of dat ze bleef vastzitten in een geldautomaat:

Bij diefstal van uw bankkaart contacteert u meteen Card Stop om ze te blokkeren. Deze service is de klok rond bereikbaar via de MOBILEbanking app of per telefoon.

* Via de MOBILEbanking app voor smartphone (gratis)
Open de MOBILebanking app. Kies in het hoofdmenu (3 liggende streepjes) de functie "Card stop".  Dit brengt u naar het overzicht van uw kaarten. Selecteer de kaart die u wenst te blokkeren.
Let op: u hebt de keuze tussen het tijdelijk deactiveren van de kaart of definitief blokkeren. Enkel bij deze laatste wordt uw kaart onbruikbaar gemaakt, en wordt een nieuwe kaart aangemaakt.

* Telefonisch op het nummer 070 344 344 (€ 0,30 per minuut).
Voor u belt, hebt u best het volgende bij de hand:
• Het nummer van de zichtrekening waar de kaart aan verbonden is.
• Het nummer van de verloren bankkaart of uw persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum en postcode).

Eens uw kaart geblokkeerd is, ontvangt u binnen de 10 werkdagen een nieuwe bankkaart op het adres waar u officieel geregistreerd bent.

Nadat u uw bankkaart geblokkeerd hebt, doet u binnen de 24u aangifte van diefstal bij de lokale politie. Vraag zeker om een kopie van het proces verbaal, want daarmee kan onze klachtendienst nakijken of u recht hebt op een compensatie.

Tip: voeg het nummer van Card Stop toe aan de contactenlijst in uw telefoon, zodat u het altijd bij hebt in geval van nood.

Opgelet, u wordt doorverwezen naar Card Stop

({{notCtrl.model.notifications.length}}):


Uw projecten beginnen hier

Contact

Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.

Suggesties

Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.

Klachten

Hebt u een klacht?


Andere manieren om contact met ons op te nemen

Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden. 

Telefonisch

Bel 02/278.50.32 

Met uw financieel expert