Onze verschillende betaaloplossingen

ZICHTREKENINGEN

Omdat het ondenkbaar is nog te leven zonder bankrekening. 
U moet alleen nog kiezen welke rekening het best bij u past.


SPAARREKENINGEN

Omdat het altijd veilig is een beschikbare reserve opzij te zetten. 

KREDIETKAART

Omdat u er alles online mee kunt betalen.

KAART VERLOREN OF GESTOLEN?

Omdat u verstrooid kunt zijn of bestolen kunt worden.
Het volstaat zo snel mogelijk te reageren door uw kaart tijdelijk of definitief te blokkeren.




Zichtrekeningen

De zichtrekening, ook betaalrekening genoemd, wordt gebruikt om dagelijkse financiële verrichtingen uit te voeren. Uw inkomsten worden erop gestort en u gebruikt deze rekening om uw betalingen, overschrijvingen in euro of geldopneming in euro uit te voeren. Om alles in een oogwenk te begrijpen, kunnen we best vergelijken. Een beknopte, eenvoudige en natuurlijk duidelijke taal. Zo kunt u met kennis van zaken kiezen.

Zichtrekening

« Ik weet niet of het is omdat ik een dagje ouder word, maar ik vind comfort meer en meer belangrijk..Ik wil toegang hebben tot alles en niet voor verrassingen komen te staan. Alles is in mijn nieuwe rekening inbegrepen! De naam b.comfort werd echt wel goed gekozen!»
Michel koos voor bpost bank

Ontdek ook de Basisbankdienst: de wettelijk gereglementeerde rekening met minimale dienstverlening en de Postchequerekening.

Uitstel nulstelling kasfaciliteit

Omwille van de Coronacrisis, is er tijdelijk een mogelijkheid tot uitstel van nulstelling (het opnieuw naar 0 brengen van de rekening) van de kredietopening (geoorloofde debetstand op rekening terugbetaalbaar op 3 maanden) voor klanten die beschikken over een kasfaciliteit (mogelijkheid tot negatief saldo) op hun rekening, wanneer zij in problemen komen door het Coronavirus. Meer info vindt u op onze speciale pagina.



Betaalmiddelen: gevarieerd, net zoals u.

Om u door de bomen het bos te helpen zien, is hier een overzicht van alle betaalmiddelen die momenteel bestaan. Zelfs degene die wij niet aanbieden. Want wat telt voor bpost bank, is het u gemakkelijk te maken door u alles op een duidelijke, eenvoudige en transparante manier uit te leggen.



Verhuis uw rekeningen naar bpost bank

U wilt uw bank veranderen en bpost bank klant worden? Wij regelen alles voor u, zonder kosten of hoofdzorgen!
Met de interbancaire bankverhuisdienst kunt u snel en gratis van de ene naar de andere bank overstappen. bpost bank en uw huidige bank regelen alles en zorgen ervoor dat uw betalingen niet worden onderbroken.



Payconiq by Bancontact

Pizza, pintje of busticket terugbetalen? 
Heel eenvoudig. Gewoon met uw smartphone of tablet. 

De Payconiq by Bancontact app biedt steeds meer mogelijkheden.
Kleine som betalen? Geen gedoe meer met kleingeld, geen bankbiljetten meer los in uw zak. U kunt perfect uw kleine bedragen met de kaart betalen of simpelweg uw smartphone langs de betaalterminal te houden (enkel met Android toestel mogelijk). ​​​​​​



PSD2 maakt u het leven makkelijker!

De termen PSD2 en ‘open banking’ klinken misschien bekend in de oren. Maar wat is het precies? Welke invloed heeft het voor u als klant? En waarom is de nieuwe regelgeving PSD2 er gekomen? 



Spaarrekeningen

De onderstaande spaarrekeningen zijn gereglementeerde spaarrekeningen naar Belgisch recht voor onbepaalde tijd van bpost bank. Geld dat meteen beschikbaar is of een spaarrekening die meer opbrengt? In het leven hebt u vaak de twee nodig. Daarom biedt bpost bank u twee verschillende gereglementeerde spaarrekeningen. 

SPAARREKENING

« Ik heb een spaarrekening waar ik geld van afhaal wanneer ik wil en een andere waarop ik spaar voor mijn nieuwe gitaar.»
Chloé koos voor bpost bank

Een huurwaarborg nodig?

Bent u van plan om in België een appartement of huis te huren? Dan vraagt de eigenaar u zeker een huurwaarborg als dekking voor de kostprijs van herstellingen bij schade op het ogenblik van uw vertrek. Hoe kan ik  een huurwaarborg openen? 
bpost bank kan u daarbij helpen.
​​​​​​​



De kredietkaart Mastercard Classic

Met de bpost bank Mastercard Classic betaalt u uw aankopen online en kunt u vlot uw toekomstige vakantie reserveren. Ze kan gebruikt worden in België en overal ter wereld. Dankzij de uitgestelde debitering kunt u pas later en zonder enige interest uw aankopen betalen. De betalingen per kaart worden een hele maand lang gecumuleerd en uw zichtrekening wordt in één keer gedebiteerd in het begin van de maand nadien.

U kunt een Mastercard Classic aanvragen aan het loket. Indien u wenst, kunt u ook een afspraak maken met een van onze experten in uw dichtstbijzijnde kantoor of onze klantendienst contacteren op het nummer 02/278.50.16.

U wenst een klacht in te dienen of u hebt een vraag over één van uw verrichtingen met de Mastercard Classic? Gelieve het formulier in te vullen op mijnkaart.be of Equens Worldline te contacteren op 02/205.85.85.



Overal toegang tot uw bank

​​​​​​​

MOBILEbanking

Via uw smartphone of uw tablet

Uw kantoor binnen handbereik, 24/7

Meer weten >
PCbanking

Vanop gelijk welke pc

Thuis, op kantoor of elders

Meer weten >
SELFbanking

Via de toestellen in onze bankkantoren

In alle discretie, zonder langs het loket te moeten. 

Meer weten >
KANTOREN

Via onze medewerkers aan het loket van de 660 postkantoren

Voor een menselijk contact, hulp of een antwoord op maat.

Meer weten >

HULP


U bent uw debet- of kredietkaart verloren, ze werd gestolen of ze zit vast in een geldautomaat?

1/ Indien u uw debet- of kredietkaart bent verloren: kies via MOBILEbanking, in « Mijn kaarten » de optie « Tijdelijk mijn kaart blokkeren». Eens u de debet- ofkredietkaart gevonden hebt, kan u ze via dezelfde weg terug deblokkeren. 

2/ Als u er zeker van bent dat u uw debet- of kredietkaart verloren bent, dat ze gestolen werd of dat ze bleef vastzitten in een geldautomaat:

Bij diefstal van uw bankkaart contacteert u meteen Card Stop om ze te blokkeren. Deze service is de klok rond bereikbaar via de MOBILEbanking app of per telefoon.

* Via de MOBILEbanking app voor smartphone (gratis)
Open de MOBILebanking app. Kies in het hoofdmenu (3 liggende streepjes) de functie "Card stop".  Dit brengt u naar het overzicht van uw kaarten. Selecteer de kaart die u wenst te blokkeren.
Let op: u hebt de keuze tussen het tijdelijk deactiveren van de kaart of definitief blokkeren. Enkel bij deze laatste wordt uw kaart onbruikbaar gemaakt, en wordt een nieuwe kaart aangemaakt.

* Telefonisch op het nummer 070 344 344 (€ 0,30 per minuut).
Voor u belt, hebt u best het volgende bij de hand:
• Het nummer van de zichtrekening waar de kaart aan verbonden is.
• Het nummer van de verloren bankkaart of uw persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum en postcode).

Eens uw kaart geblokkeerd is, ontvangt u binnen de 10 werkdagen een nieuwe bankkaart op het adres waar u officieel geregistreerd bent.

Nadat u uw bankkaart geblokkeerd hebt, doet u binnen de 24u aangifte van diefstal bij de lokale politie. Vraag zeker om een kopie van het proces verbaal, want daarmee kan onze klachtendienst nakijken of u recht hebt op een compensatie.

Tip: voeg het nummer van Card Stop toe aan de contactenlijst in uw telefoon, zodat u het altijd bij hebt in geval van nood.

Opgelet, u wordt doorverwezen naar Card Stop

({{notCtrl.model.notifications.length}}):


Uw projecten beginnen hier

Contact

Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.

Suggesties

Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.

Klachten

Hebt u een klacht?


Andere manieren om contact met ons op te nemen

Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden. 

Telefonisch

Bel 02/278.50.32 

Met uw financieel expert