itsme®

Voor wie gerustgesteld wil zijn

Voortaan hebt u met de beveiligde app itsme® toegang tot PCbanking. Deze is uw unieke mobiele identiteit aangemaakt op basis van uw elektronische identiteitskaart (eID) en werkt alleen als je gebruik maakt van je gsm, je simkaart en je persoonlijke itsme®-code. Uw 5-cijferige unieke code volstaat om onmiddellijk geïdentificeerd te worden. U heeft geen kaartlezer meer nodig. Eenvoudig, betrouwbaar en veilig.

itsme® en PCbanking: de ideale manier om in te loggen.

Eenvoudig

Met uw smartphone identificeert u zich met een 5-cijferige code of met uw digitale vingerafdruk. Alles wordt eenvoudiger met itsme®.

Zeker

- Uw unieke mobiele identiteit wordt aangemaakt op basis van uw elektronische identiteitskaart, de SIM-kaart van uw smartphone en uw smartphone. 
- Als er problemen zijn met één van de drie elementen, wordt uw itsme® rekening automatisch geblokkeerd.
- Alle Europese regels worden gerespecteerd, waardoor uw persoonlijke gegevens optimaal beschermd zijn.

Praktisch

Geen kaartlezer meer nodig, uw smartphone volstaat. Handig, want men heeft vaker zijn smartphone op zak dan een kaartlezer.

istme®, daarmee kan u overal terecht!

U kan deze app ook gebruiken om uw online identiteit te bevestigen bij andere banken en instellingen.
Ontdek hier ​​​​​​​alle partners bij wie u terecht kan met itsme® (https://www.itsme.be/partners)



itsme® in detail

•    Minstens 18 jaar oud zijn
•    In het bezit zijn van een Belgische elektronische identiteitskaart (eID uitgegeven in België)
•    In het bezt zijn van een Belgisch gsm-nummer 
•    In het bezit zijn van een iOS of Android smartphone
•    1 persoon kan 1 account per mobiel telefoonnummer aanmaken en dit mag niet gedeeld worden met meerdere personen

•    Als u de itsme®-app al geïnstalleerd hebt, volstaat het te koppelen met bpost bank. Log in met uw kaartlezer. Vervolgens kan u de itsme® app gebruiken om te koppelen met PCbanking ​​​​​​​en de transacties te bevestigen.

•    Als u een actieve itsme® account hebt, kan u zich eenvoudig identificeren via uw PCbanking.
•    Als u zich identificeert via itsme®, kan u uw verrichtingen bevestigen via itsme®. Deze methode vervangt dus uw kaartlezer. 

•    Verifieer eerst of uw itsme® account geactiveerd is. Anders kan u de FAQ’s nalezen op de website itsme.be of itsme® contacteren op +32 2 657 32 13 voor hulp. 

•    Uw itsme® account is intrinsiek verbonden met een unieke combinatie tussen uw smartphone, uw SIM-kaart en uw itsme® code. Voor uw veiligheid is het niet aangeraden en niet mogelijk om dezelfde itsme® account te gebruiken op een ander toestel of met een ander telefoonnummer.

•    Als u het gsm-nummer dat gelinkt is aan uw itsme® account wilt wijzigen, contacteer dan itsme® om uw account te resetten. Vervolgens moet u de itsme® app herinstalleren op uw smartphone en een nieuwe account aanmaken.

•    itsme® configureren op uw nieuwe toestel:
•    1. Download de itsme® app op uw nieuwe smartphone
•    2. Geef uw gsm-nummer in en selecteer «heractiveren»
•    3. Kies uw bank en volg de stappen van uw bank
•    4. U ontvangt een sms met een code die u in de app moet ingeven
•    5. Kies uw 5-cijferige PIN en bevestig deze
Op de website via eID:
1. Blokkeer uw account met uw gsm-nummer en uw geboorteplaats op de website (https://my.itsme.be/nl/block)
2. Bevestig de informatie en wacht op een bevestiging
3. Heractiveer uw account op de website ​​​​​​​(https://my.itsme.be/nl/unblock)

•    Blokkeer uw itsme® account op de website van itsme® https://my.itsme.be/nl/block of telefonisch op +32 2 657 32 13.
•    Zodra de blokkering actief is, hebt u geen toegang meer tot de diensten waarmee itsme® verbonden is. 



Wat concreet doen? Installeer de app!

Om steeds veilig verbonden te zijn, moet u gewoon de app op uw smartphone installeren. 
De itsme® app installeren.

({{notCtrl.model.notifications.length}}):


Uw projecten beginnen hier

Contact

Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.

Suggesties

Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.

Klachten

Hebt u een klacht?


Andere manieren om contact met ons op te nemen

Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden. 

Telefonisch

Bel 02/278.50.32 

Met uw financieel expert