- Home
- Limieten en tarieven

Contact
Hebt u een specifieke vraag over een product of dienst? We verzamelden voor u de meeste gestelde vragen op een overzichtelijke en duidelijke manier.
We trachten u steeds de beste dienstverlening te geven. Hebt u toch een klacht over een product of dienst, dan kunt u via verschillende kanalen contact met ons opnemen.
-
-
-
-
Openen of afsluiten in het algemeen
-
Saldo en betalingenDoorlopende opdrachtLimieten en tarieven
-
Openen of afsluitenSaldo en verrichtingen
-
-
Kaart verloren of gestolenKaart defect of geblokkeerdCodes en identificatieLimieten en tarievenGebruik in het buitenlandContactloos betalen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarievenSaldo en verrichtingen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarieven
-
Papieren afschriftenAfschriften via PCbanking
-
Openen of afsluiten
-
VeiligheidInloggenVingerafdruk
-
Transacties en betalingenDomiciliëringen en doorlopende opdrachtenOverzicht en afschriftenBegunstigden beherenScan and payNotificaties en meldingenInstantbetalingenLimieten en tarievenKaartlezerebox1
Waar kan ik de actuele tarieven en rentevoeten raadplegen?
De meest recente tarieven en rentevoeten vindt u op onze website. Maar u bent natuurlijk ook welkom in een van onze kantoren in uw buurt.
2Wat zijn de transactielimieten op mijn zichtrekening?
De transactielimieten verschillen per kanaal.
Bankkaart (debetkaart)- Voor geldopnames: maximaal € 500 per dag en € 1.250 per week.
- Voor betalingen: maximaal € 2.500 per week.
- Limieten voor jongeren onder 18 jaar maximaal € 125 per week (betalingen per kaart en geldopnames gecumuleerd)
- Contactloos betalen: enkel aankopen van minder dan € 50 worden aanvaard zonder introductie van pincode. Bovendien moet u uw pincode invoeren zodra het totaal van uw opeenvolgende uitgaven zonder invoering van een pincode de drempel van € 100 overschrijdt.
Mastercard Classic (zonder kredietlijn)- Uitgavenlimiet 1.250 €
- Cash afhaling: tot 500 € per dag en tot 1.250 € per week.
Mastercard (met kredietlijn)- Cash afhaling: 620 € per dag afhalen, met een maximum van 2.510 € per week.
MOBILEbanking- Voor volwassenen is de standaard transactielimiet 650 € per dag en 3.500 per € week. Belangrijk: in de MOBILEbanking app u kan zelf de limiet voor transacties met de MOBILEbanking app verhogen tot € 1.000 per dag en € 5.000 per week.
- Voor minderjarigen is de transactielimiet 125 € per dag en per week.
PCbanking- Voor volwassenen ligt de transactielimiet vast op 25.000 € per dag en 50.000 € per week.
- Voor minderjarigen is de transactielimiet 125 € per dag en per week.
Instant overschrijvingen- Dezelfde limieten gelden als voor klassieke overschrijvingen via smartphone.
Cash afhaling in het postkantoor- tot 2.500 €/dag.
- hoger bedrag: Op aanvraag + termijn van 3 werkdagen
3Welke kosten zijn er verbonden aan mijn zichtrekening?
Bij bpost bank zijn er 4 verschillende betaalrekeningen beschikbaar, elk met hun eigen tarief:
- b.comfort rekening, de rekening met een maximale service: u voert onbeperkt verrichtingen uit, en dit aan het loket of van thuis via uw computer, tablet of smartphone. Hiervoor betaalt u een maandelijkse bijdrage van € 4,50.
- b.compact rekening, de volledige online formule: voor een maandelijkse bijdrage van € 1,5 of € 0 bij actief gebruik van de rekening of wanneer u een lopend krediet of een belegging hebt (voorwaarden zie tarieflijst). Voer onbeperkt verrichtingen uit, van thuis op uw computer, tablet of smartphone.
- b.young rekening, de rekening voor jongeren tussen 11 en 24 jaar: helemaal gratis.
- Postchequerekening, de klassieke zichtrekening waarbij extra diensten en verrichtingen per stuk worden aangerekend. (Deze rekening wordt niet langer gecommercialiseerd).
Een detailoverzicht van de diensten en kosten gekoppeld aan elke rekening, vindt u in de tarievenlijst op www.bpostbank.be.
4Ik wil mijn limieten verhogen om geld af te halen, kan dit?
Jammer genoeg niet. De limiet om geld af te halen aan de automaat kan niet verhoogd worden. Wilt u toch over meer cash beschikken? Dan kan u altijd terecht in een kantoor in uw buurt. U kan er meteen tot € 2.500 afhalen.
Wilt u meer afhalen? Hou er dan rekening mee dat het 3 werkdagen duurt voor we uw aanvraag kunnen verwerken.
5Kan ik met mijn zichtrekening onder nul gaan?
Nee. Om onder nul te gaan, hebt u een kasfaciliteit nodig. Het openen van een kasfaciliteit wordt momenteel niet meer toegestaan door de bank.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Bij bpost bank zetten we elke dag ons beste beentje voor om u de juiste producten en diensten aan te bieden.
Hebt u toch een klacht? Laat het ons gerust weten. Zo helpt u ons om de kwaliteit van onze dienstverlening nog te verbeteren.In uw postkantoor vindt u altijd een medewerker die luistert en tijd voor u maakt.
De financieel expert van uw postkantoor kent u het best.We raden u aan om eerst met hem of haar contact op te nemen. In de meeste gevallen kunnen problemen onmiddellijk ter plaatse worden opgelost.
Maak een afspraak in een kantoor naar keuze op het nummer 02 278 50 32.
Kunt u niet naar een postkantoor gaan of contact opnemen met een financieel expert, dan kunt u altijd nog onze Klantendienst contacteren. Zij zullen uw vraag overmaken aan de bevoegde dienst, die ze zo snel mogelijk zal behandelen om u een oplossing voor te stellen.
Telefonisch
Onze Klantendienst is telefonisch bereikbaar op het nummer 02 278 50 32, van maandag tot vrijdag van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 18 uur, en op zaterdag van 9 tot 13 uur.Online
U kunt ons ook contacteren via ons contactformulier hieronder.Heeft u een antwoord gekregen van het postkantoor of de Klantendienst, maar voldoet de voorgestelde oplossing niet?
Mogelijkheid 1: de dienst Customer Services van bpost bank
Als u niet tevreden bent met de voorgestelde oplossing, dan kunt u schriftelijk contact opnemen met de dienst Customer Services. Die zal uw klacht zo snel mogelijk behandelen op basis van de beschrijving die u hebt bezorgd.U kunt contact opnemen met Customer Services via het contactformulier hieronder of per post:
bpost bank
Customer Services
Markiesstraat 1 bus 2
1000 BrusselMogelijkheid 2: de ombudsdiensten voor de financiële - en verzekeringssector
Bent u niet tevreden met de oplossing die onze Customer Services u voorstelt? Dan kunt u contact opnemen met de bemiddelingsdiensten van de financiële en verzekeringssector.
Opgelet, u kunt daar pas terecht nadat u een antwoord hebt gekregen van Customer Services van bpost bank of als u al meer dan een maand op hun antwoord wacht.Voor klachten over bankproducten kunt u contact opnemen met de Ombudsdienst voor financiële diensten (Ombudsfin), op het volgende adres:
North Gate II
Koning Albert II-laan 8 bus 2
1000 Brussel
Tel.: 02 545 77 70
e-mail: ombudsman@ombudsfin.be
website: https://www.ombfin.be/Voor klachten over verzekeringsproducten kunt u contact opnemen met de Ombudsman van de Verzekeringen, op het volgende adres:
Ombudsman van de Verzekeringen
de Meeûssquare 35
1000 Brussel
Tel.: 02 547 58 71
Fax: 02 547 59 75
e-mail: info@ombudsman.as
website: http://www.ombudsman.as/Klachten over betalingsdiensten kunnen ook worden ingediend bij de FOD Economie, KMO, Algemene Directie Economische Inspectie, per brief naar North Gate II, Koning Albert II-laan 16, 1000 Brussel, telefonisch op het nummer 02 277 54 84 of per e-mail naar eco.inspec.fo@economie.fgov.be of via het onlineformulier op hun website www.economie.fgov.be.
Betreft uw klacht als consument een onlineverkoop of -dienst?
U kunt het formulier gebruiken dat beschikbaar is op de website van het platform voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Unie.Wij stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen, binnen een termijn van maximaal één maand, voor de meest complexe klachten.
Wij sturen u een ontvangstbericht binnen de vijf werkdagen na ontvangst van uw klacht.
Voor klachten in verband met betalingsdiensten moet u uiterlijk vijftien werkdagen na ontvangst van uw klacht een antwoord ontvangen.
In uitzonderlijke situaties, als er binnen vijftien werkdagen geen antwoord kan worden gegeven, sturen wij u een tussentijdse brief met de redenen voor vertraging en met de uiterste datum waarop u een definitief antwoord zult ontvangen.
Wenst u een klacht in te dienen?
Omschrijf hier uw klacht
bpost bank registreert en verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op behandeling van uw vragen en klachten.
De gegevens worden niet aan derden meegedeeld behoudens in onderstaande gevallen:
- Uw voorafgaand akkoord;
- Aan gemachtigde derden overeenkomstig een wettelijke of reglementaire verplichting of ingeval van een gewettigd belang;
- Aan de interveniënten die voor rekening van bpost handelen;
- Aan de bedrijven wier producten en diensten bpost bank aanbiedt.
In deze gevallen kunnen de gegevens doorgegeven worden naar landen binnen of buiten de Europese Unie die al dan niet waarborgen bieden voor een adequaat beschermingsniveau.
Deze gegevens worden bovendien geregistreerd en verwerkt door bpost in haar bestanden met als doel de verdeling van de bancaire, financiële en verzekeringsproducten en de uitvoering van de diensten waarvoor bpost al dan niet als tussenpersoon optreedt.
U kan zich op verzoek gratis verzetten tegen het feit dat die gegevens voor commerciële doeleinden gebruikt worden. U mag de persoonsgegevens tevens raadplegen en laten wijzigen door een schriftelijk verzoek, vergezeld van een kopie van de identiteitskaart, te richten aan de verantwoordelijke voor de verwerking (bpost bank NV, Markiesstraat 1 bus 2, 1000 Brussel; bpost NV van publiek recht, Muntcentrum, 1000 Brussel).
Uw projecten beginnen hier
Contact
Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.
Suggesties
Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.
Klachten
Hebt u een klacht?
Andere manieren om contact met ons op te nemen
Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden.
Telefonisch
Bel 02/278.50.32
Met uw financieel expert
Vind een kantoor in uw buurt
({{notCtrl.model.notifications.length}}):
-
-
-
-