- Home
- Limieten en tarieven

Contact
Hebt u een specifieke vraag over een product of dienst? We verzamelden voor u de meeste gestelde vragen op een overzichtelijke en duidelijke manier.
We trachten u steeds de beste dienstverlening te geven. Hebt u toch een klacht over een product of dienst, dan kunt u via verschillende kanalen contact met ons opnemen.
-
-
-
-
Openen of afsluiten in het algemeen
-
Saldo en betalingenDoorlopende opdrachtLimieten en tarieven
-
Openen of afsluitenSaldo en verrichtingen
-
-
Kaart verloren of gestolenKaart defect of geblokkeerdCodes en identificatieLimieten en tarievenGebruik in het buitenlandContactloos betalen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarievenSaldo en verrichtingen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarieven
-
Papieren afschriftenAfschriften via PCbanking
-
Openen of afsluiten
-
VeiligheidInloggenVingerafdruk
-
Transacties en betalingenDomiciliëringen en doorlopende opdrachtenOverzicht en afschriftenBegunstigden beherenScan and payNotificaties en meldingenInstantbetalingenLimieten en tarievenKaartlezerebox01
Hoeveel bedraagt de maandelijkse bijdrage van de Mastercard Classic?
De maandelijkse bijdrage van de Mastercard Classic is afhankelijk van het type zichtrekening waaraan de kaart is gekoppeld:
- Mastercard Classic gekoppeld aan een b.comfort rekening of b.young rekening: 0 €/maand;
- Mastercard Classic gekoppeld aan b.compact rekening of Postchequerekening: 2 €/maand.02Hoeveel interest wordt aangerekend op het gebruik van de Mastercard Classic?
Er is geen kredietlijn gekoppeld aan de Mastercard Classic. Bijgevolg wordt er dus geen interest aangerekend op het gebruik van de Mastercard Classic. Maandelijks wordt het volledige bedrag dat werd uitgegeven met de Mastercard Classic gedebiteerd van de gekoppelde zichtrekening.
03Kan ik de uitgavenlimiet van mijn Mastercard Classic verhogen?
Neen, de uitgavenlimiet staat vast op 1.250€.
04Kan ik geld afhalen met mijn Mastercard Classic? Zo ja, wat zijn de limieten?
Ja, u kunt cash geld opnemen met uw Mastercard bij elke geldautomaat met het Mastercard-logo, afhankelijk van de beschikbaarheid van het bedrag. U kunt tot 500€ per dag afhalen.
De opnamekosten bedragen 5,5€ per opname, zowel in België als in het buitenland + 1,9% van het bedrag van de wisselkoersen, indien van toepassing.05Kan ik meerdere MasterCard Classic kaarten aanvragen gekoppeld aan eenzelfde zichtrekening?
Er kan maximaal 1 MasterCard Classic kaart per persoon worden toegekend.
In geval van verschillende medehouders van de zichtrekening, kan iedere medehouder een Mastercard Classic kaart aanvragen, voor zover hij/zij nog geen MasterCard Classic heeft die gekoppeld is aan een andere rekening.
De limiet van de verschillende kaarten gekoppeld aan eenzelfde zichtrekening bedraagt samen 1.250 €.Er kan geen Mastercard Classic kaart worden aangevraagd door een Mandataris op een zichtrekening.
06Kan ik de uitgaven van mijn kredietkaart in schijven terugbetalen?
Dit is afhankelijk van het type kredietkaart die u hebt. bpost bank biedt 2 verschillende kaarten aan: de Mastercard Classic (blauwe kaart) en de bpost bank Mastercard (witte of grijze kaart).
Enkel de witte of grijze bpost bank Mastercard is gekoppeld aan een kredietopening, waarmee u de uitgaven met de kaart dus gespreid kunt terugbetalen. Dit is met andere woorden een consumentenkrediet. Meer info op https://www.buyway.be/nl/bpost/
(Onder voorbehoud van aanvaarding door BUY WAY PERSONAL FINANCE nv, kredietgever, (KBO 0400 282 277 – RPR Brussel – Bisschopsstraat 26, 1000 Brussel) en BPOST BANK nv, kredietbemiddelaar met handtekeningbevoegdheid (KBO 0456 038 471 - RPR Brussel - Markiesstraat 1 bus 2, 1000 Brussel). LET OP: GELD LENEN KOST OOK GELD)De blauwe Mastercard Classic is een “debetkaart met uitgesteld betalen”. Deze kaart is niet gekoppeld aan een kredietopening, dus u betaalt ook geen interest op uw uitgaven. De betalingen die u met de kaart uitvoert, worden samengevoegd over een periode van een maand en in één keer van uw zichtrekening afgehouden in het begin van de volgende maand. Meer info op https://www.bpostbank.be/bpb/rekeningen-en-kaarten#/kredietkaart
Hoe kunt u een klacht indienen?
Bij bpost bank zetten we elke dag ons beste beentje voor om u de juiste producten en diensten aan te bieden.
Hebt u toch een klacht? Laat het ons gerust weten. Zo helpt u ons om de kwaliteit van onze dienstverlening nog te verbeteren.In uw postkantoor vindt u steeds iemand die tijd voor u vrijmaakt en naar uw probleem luistert.
De financieel expert van uw postkantoor kent u het best.Neem dus eerst met hem contact op. Vooral omdat een probleem vaak meteen in het postkantoor kan worden geregeld.
Maak een afspraak in het postkantoor van uw keuze via het nummer 02/278.50.32
Is het voor u niet makkelijk om langs te gaan in uw postkantoor of is een contact met uw financieel expert geen optie, dan kunt u steeds terecht bij onze klantendienst. Zij nemen contact op met de juiste diensten om u zo snel mogelijk een oplossing te kunnen bieden.
per telefoon
Onze klantendienst is telefonisch bereikbaar op het nummer 02/278.50.32, van maandag tot vrijdag van 9.00u tot 12.30u en van 13.30u tot 18.00u, en op zaterdag van 9.00u tot 13.00u.online
U kunt ons uiteraard ook bereiken via het online contactformulier hieronder.U hebt een antwoord ontvangen van het postkantoor of van de klantendienst, maar u bent niet tevreden met de voorgestelde oplossing?
Mogelijkheid 1: de dienst Customer Services van bpost bank
Indien u niet tevreden bent met de oplossing die u werd voorgesteld door het postkantoor of de klantendienst, dan kunt u schriftelijk contact opnemen met de dienst Customer Services. Deze dienst zal uw klacht zo snel mogelijk behandelen op basis van de door u gegeven omschrijving.U kunt de dienst Customer Services bereiken via onderstaand contactformulier, of door een brief te sturen naar:
bpost bank
Customer Services
Markiesstraat 1 bus 2
1000 BrusselMogelijkheid 2: de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen
U bent ook niet tevreden met de oplossing die onze dienst Customer Services voorstelt? Dan kunt u alsnog contact opnemen met de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen.
Opgelet: u kunt enkel op hen een beroep doen nadat u een antwoord hebt gekregen van de dienst Customer Services van bpost bank of indien u geen antwoord hebt ontvangen na 1 maand.Klachten over bankproducten: de Ombudsdienst voor financiële diensten (http://www.ombfin.be/)
Klachten over verzekeringsproducten: de Ombudsman van de verzekeringen. (http://www.ombudsman.as/)
Wenst u een klacht in te dienen?
Omschrijf hier uw klacht
bpost bank registreert en verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op behandeling van uw vragen en klachten.
De gegevens worden niet aan derden meegedeeld behoudens in onderstaande gevallen:
- Uw voorafgaand akkoord;
- Aan gemachtigde derden overeenkomstig een wettelijke of reglementaire verplichting of ingeval van een gewettigd belang;
- Aan de interveniënten die voor rekening van bpost handelen;
- Aan de bedrijven wier producten en diensten bpost bank aanbiedt.
In deze gevallen kunnen de gegevens doorgegeven worden naar landen binnen of buiten de Europese Unie die al dan niet waarborgen bieden voor een adequaat beschermingsniveau.
Deze gegevens worden bovendien geregistreerd en verwerkt door bpost in haar bestanden met als doel de verdeling van de bancaire, financiële en verzekeringsproducten en de uitvoering van de diensten waarvoor bpost al dan niet als tussenpersoon optreedt.
U kan zich op verzoek gratis verzetten tegen het feit dat die gegevens voor commerciële doeleinden gebruikt worden. U mag de persoonsgegevens tevens raadplegen en laten wijzigen door een schriftelijk verzoek, vergezeld van een kopie van de identiteitskaart, te richten aan de verantwoordelijke voor de verwerking (bpost bank NV, Markiesstraat 1 bus 2, 1000 Brussel; bpost NV van publiek recht, Muntcentrum, 1000 Brussel).
Uw projecten beginnen hier
Contact
Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.
Suggesties
Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.
Klachten
Hebt u een klacht?
Andere manieren om contact met ons op te nemen
Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden.
Telefonisch
Bel 02/278.50.32
Met uw financieel expert
Vind een kantoor in uw buurt
({{notCtrl.model.notifications.length}}):
-
-
-
-