- Home
- Kaart defect of geblokkeerd

Contact
Hebt u een specifieke vraag over een product of dienst? We verzamelden voor u de meeste gestelde vragen op een overzichtelijke en duidelijke manier.
We trachten u steeds de beste dienstverlening te geven. Hebt u toch een klacht over een product of dienst, dan kunt u via verschillende kanalen contact met ons opnemen.
-
-
-
-
Openen of afsluiten in het algemeen
-
Saldo en betalingenDoorlopende opdrachtLimieten en tarieven
-
Openen of afsluitenSaldo en verrichtingen
-
-
Kaart verloren of gestolenKaart defect of geblokkeerdCodes en identificatieLimieten en tarievenGebruik in het buitenlandContactloos betalen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarievenSaldo en verrichtingen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarieven
-
Papieren afschriftenAfschriften via PCbanking
-
Openen of afsluiten
-
VeiligheidInloggenVingerafdruk
-
Transacties en betalingenDomiciliëringen en doorlopende opdrachtenOverzicht en afschriftenBegunstigden beherenScan and payNotificaties en meldingenInstantbetalingenLimieten en tarievenKaartlezerebox1
Mijn bankkaart werd geblokkeerd nadat ik 3 keer de verkeerde code intoetste, hoe deblokkeer ik mijn kaart?
Als u 3 maal een foute code ingeeft, wordt uw kaart voor de veiligheid automatisch geblokkeerd. Hebt u uw kaart op deze manier geblokkeerd? Dan kan u die gemakkelijk zelf deblokkeren via de MOBILEbanking app: Parameters > Mijn kaarten > kies de kaart > Pincode beheren.
Uiteraard kan u uw kaart ook steeds laten deblokkeren via onze Klantendienst op het nummer 02 278 50 32. We staan voor je klaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 18u en op zaterdag van 9u tot 13u.
2Ik ben de code van mijn bankkaart vergeten, hoe krijg ik een nieuwe code?
Om een nieuwe geheime code aan te vragen, gaat u naar een kantoor in uw buurt. Vergeet niet om uw identiteitskaart mee te brengen, zodat we uw aanvraag kunnen verwerken.
Een andere optie is om telefonisch een nieuwe code aan te vragen (voor de kosten bekijkt u best onze tarievenlijst, §1.6 - Kaarten). Bel onze klantendienst op het nummer 02 278 50 32, we staan voor u klaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 18u en op zaterdag van 9u tot 13u.
Eens uw aanvraag verwerkt is, wordt uw nieuwe code u binnen de 5 werkdagen per post bezorgd op het adres waar u officieel geregistreerd bent.
3Mijn bankkaart werkt niet meer, hoe krijg ik een nieuwe?
Om een nieuwe bankkaart te krijgen, gaat u langs in een kantoor in uw buurt. Nadat we de gebruikelijke controles hebben uitgevoerd, sturen we u uw nieuwe bankaart binnen de 5 werkdagen op.
Maar u kan ook telefonisch een nieuwe kaart aanvragen. Bel onze klantendienst op het nummer 02 278 50 32, van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 18u en op zaterdag van 9u tot 13u. Ook via deze weg voeren we de gebruikelijke controles uit, voor we u uw nieuwe kaart binnen de 5 werkdagen per post opsturen.
4Ik heb mijn bankkaart via Card Stop geblokkeerd, maar ontving nog geen nieuwe kaart. Wat doe ik?
Uw nieuwe bankkaart wordt 5 werkdagen na de blokkering ervan naar u opgestuurd.
Is deze termijn voorbij? Kijk dan na of het adres waarover we beschikken wel uw officiële verblijfplaats is. Is uw adres veranderd? Dan kan u het in een van onze kantoren laten aanpassen. Op hetzelfde moment kan u opnieuw een bankkaart aanvragen, die we naar uw actuele adres zullen opsturen.
5Hoelang duurt het voor ik mijn nieuwe bankkaart krijg?
Als het om uw eerste bankkaart gaat, wordt deze verstuurd van zodra u uw geheime code via SMS hebt bevestigd. U ontvangt de kaart 5 werkdagen later, op het adres waar u officieel geregistreerd bent. Hebt u geen gsm? Dan wordt uw geheime code u per post toegestuurd.
Is deze termijn voorbij? Kijk dan na of het adres waarover we beschikken wel uw officiële verblijfplaats is. Is uw adres veranderd? Dan kan u het in een van onze kantoren laten aanpassen. Op hetzelfde moment kan u opnieuw een bankkaart aanvragen, die we naar uw actuele adres zullen opsturen.
6De vervaldag van mijn bankkaart nadert, wat doe ik?
U hoeft niets te doen.
Ongeveer een maand voor uw oude kaart vervalt, wordt een nieuwe bankkaart automatisch naar uw officiële adres gestuurd.
Bent u recent van adres veranderd? Kom dan langs in een van onze kantoren met uw identiteitskaart zodat we uw adres kunnen aanpassen.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Bij bpost bank zetten we elke dag ons beste beentje voor om u de juiste producten en diensten aan te bieden.
Hebt u toch een klacht? Laat het ons gerust weten. Zo helpt u ons om de kwaliteit van onze dienstverlening nog te verbeteren.In uw postkantoor vindt u steeds iemand die tijd voor u vrijmaakt en naar uw probleem luistert.
De financieel expert van uw postkantoor kent u het best.Neem dus eerst met hem contact op. Vooral omdat een probleem vaak meteen in het postkantoor kan worden geregeld.
Maak een afspraak in het postkantoor van uw keuze via het nummer 02/278.50.32
Is het voor u niet makkelijk om langs te gaan in uw postkantoor of is een contact met uw financieel expert geen optie, dan kunt u steeds terecht bij onze klantendienst. Zij nemen contact op met de juiste diensten om u zo snel mogelijk een oplossing te kunnen bieden.
per telefoon
Onze klantendienst is telefonisch bereikbaar op het nummer 02/278.50.32, van maandag tot vrijdag van 9.00u tot 12.30u en van 13.30u tot 18.00u, en op zaterdag van 9.00u tot 13.00u.online
U kunt ons uiteraard ook bereiken via het online contactformulier hieronder.U hebt een antwoord ontvangen van het postkantoor of van de klantendienst, maar u bent niet tevreden met de voorgestelde oplossing?
Mogelijkheid 1: de dienst Customer Services van bpost bank
Indien u niet tevreden bent met de oplossing die u werd voorgesteld door het postkantoor of de klantendienst, dan kunt u schriftelijk contact opnemen met de dienst Customer Services. Deze dienst zal uw klacht zo snel mogelijk behandelen op basis van de door u gegeven omschrijving.U kunt de dienst Customer Services bereiken via onderstaand contactformulier, of door een brief te sturen naar:
bpost bank
Customer Services
Markiesstraat 1 bus 2
1000 BrusselMogelijkheid 2: de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen
U bent ook niet tevreden met de oplossing die onze dienst Customer Services voorstelt? Dan kunt u alsnog contact opnemen met de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen.
Opgelet: u kunt enkel op hen een beroep doen nadat u een antwoord hebt gekregen van de dienst Customer Services van bpost bank of indien u geen antwoord hebt ontvangen na 1 maand.Klachten over bankproducten: de Ombudsdienst voor financiële diensten (http://www.ombfin.be/)
Klachten over verzekeringsproducten: de Ombudsman van de verzekeringen. (http://www.ombudsman.as/)
Wenst u een klacht in te dienen?
Omschrijf hier uw klacht
bpost bank registreert en verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op behandeling van uw vragen en klachten.
De gegevens worden niet aan derden meegedeeld behoudens in onderstaande gevallen:
- Uw voorafgaand akkoord;
- Aan gemachtigde derden overeenkomstig een wettelijke of reglementaire verplichting of ingeval van een gewettigd belang;
- Aan de interveniënten die voor rekening van bpost handelen;
- Aan de bedrijven wier producten en diensten bpost bank aanbiedt.
In deze gevallen kunnen de gegevens doorgegeven worden naar landen binnen of buiten de Europese Unie die al dan niet waarborgen bieden voor een adequaat beschermingsniveau.
Deze gegevens worden bovendien geregistreerd en verwerkt door bpost in haar bestanden met als doel de verdeling van de bancaire, financiële en verzekeringsproducten en de uitvoering van de diensten waarvoor bpost al dan niet als tussenpersoon optreedt.
U kan zich op verzoek gratis verzetten tegen het feit dat die gegevens voor commerciële doeleinden gebruikt worden. U mag de persoonsgegevens tevens raadplegen en laten wijzigen door een schriftelijk verzoek, vergezeld van een kopie van de identiteitskaart, te richten aan de verantwoordelijke voor de verwerking (bpost bank NV, Markiesstraat 1 bus 2, 1000 Brussel; bpost NV van publiek recht, Muntcentrum, 1000 Brussel).
Uw projecten beginnen hier
Contact
Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.
Suggesties
Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.
Klachten
Hebt u een klacht?
Andere manieren om contact met ons op te nemen
Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden.
Telefonisch
Bel 02/278.50.32
Met uw financieel expert
Vind een kantoor in uw buurt
({{notCtrl.model.notifications.length}}):
-
-
-
-