- Home
- Kaart blokkeren

Contact
Hebt u een specifieke vraag over een product of dienst? We verzamelden voor u de meeste gestelde vragen op een overzichtelijke en duidelijke manier.
We trachten u steeds de beste dienstverlening te geven. Hebt u toch een klacht over een product of dienst, dan kunt u via verschillende kanalen contact met ons opnemen.
-
-
-
-
Openen of afsluiten in het algemeen
-
Saldo en betalingenDoorlopende opdrachtLimieten en tarieven
-
Openen of afsluitenSaldo en verrichtingen
-
-
Kaart verloren of gestolenKaart defect of geblokkeerdCodes en identificatieLimieten en tarievenGebruik in het buitenlandContactloos betalen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarievenSaldo en verrichtingen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarieven
-
Papieren afschriftenAfschriften via PCbanking
-
Openen of afsluiten
-
VeiligheidInloggenVingerafdruk
-
Transacties en betalingenDomiciliëringen en doorlopende opdrachtenOverzicht en afschriftenBegunstigden beherenScan and payNotificaties en meldingenInstantbetalingenLimieten en tarievenKaartlezerebox1
Wat is het verschil tussen deactiveren van de kaart via PC/MOBILEbanking en de kaart blokkeren via Card Stop?
Bij twijfel kunt u tijdelijk uw kaart deactiveren via PC/MOBILEbanking. Als u uw kaart deactiveert via PC/MOBILEbanking, kunt u geen Bancontact-betalingen meer doen of geld opnemen bij distributeurs. Uw toegang tot PCbanking en MOBILEbanking blijft echter actief. U kan dus nog steeds verrichtingen doen via uw PC- of MOBILEbanking.
Card Stop dient om uw kaart volledig te blokkeren in geval van verlies of diefstal. Als u uw kaart laat blokkeren wordt uw kaart, PCbanking en MOBILEbanking geblokkeerd.
Deze service is de klok rond bereikbaar via de MOBILEbanking app (gratis) of per telefoon op het nummer 070 344 344 (€ 0,30 per minuut). Eens uw kaart geblokkeerd is, ontvangt u binnen de 10 werkdagen een nieuwe bankkaart op het adres waar u officieel geregistreerd bent.
2Hoe blokkeert u een kaart via MOBILEbanking na verlies of diefstal?
1. Meld u aan in de MOBILEbanking app voor smartphone
2. Druk in het hoofdmenu of het snelmenu bovenaan het scherm op "Instellingen"
3. Selecteer de kaart die u wilt blokkeren
4. Geef de reden voor de blokkering in (verlies, diefstal, fraude, vergeten in automaat)
5. Bevestig de blokkering
Er wordt een dossiernummer aangemaakt bij Card Stop dat wordt weergegeven op het scherm (noteer dit nummer). Er wordt automatisch een nieuwe kaart aangemaakt en naar de wettelijke verblijfplaats gestuurd die in de systemen van de bank staat.
U kunt ook bellen naar Card Stop: 070 344 3443Wat moet ik doen als ik meerdere kaarten wil blokkeren via de app?
Wilt u meerdere kaarten van bpost bank blokkeren, dan moet u elke kaart apart blokkeren.
4Ik heb de kaart geblokkeerd via mijn app maar ze staat nog altijd in mijn app?
Uw geblokkeerde kaart blijft zichtbaar tot u de nieuwe kaart gebruikt
5Hoe kan ik er zeker van zijn dat mijn kaart wel degelijk geblokkeerd is?
Na bevestiging van de blokkering krijgt u een samenvattend scherm van de bevestiging en een groene banner dat aangeeft dat de kaart wel degelijk geblokkeerd is.
6Ik ben niet meer zeker of ik mijn kaart geblokkeerd heb. Kan ik een nieuwe blokkering uitvoeren via de app?
Als uw kaart al geblokkeerd is en u probeert ze opnieuw te blokkeren, krijgt u een bericht dat uw kaart al geblokkeerd is.
7Ik heb ook kaarten van andere banken. Wat moet ik doen?
Wilt u kaarten (debet- of kredietkaarten) van andere banken blokkeren, bel dan zonder aarzelen naar Card Stop op het nummer 070 344 344.
8De dienst Card Stop van de app reageert niet. Wat moet ik doen?
Neem zo snel mogelijk contact op met Card Stop op het nummer 070 344 344.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Bij bpost bank zetten we elke dag ons beste beentje voor om u de juiste producten en diensten aan te bieden.
Hebt u toch een klacht? Laat het ons gerust weten. Zo helpt u ons om de kwaliteit van onze dienstverlening nog te verbeteren.In uw postkantoor vindt u steeds iemand die tijd voor u vrijmaakt en naar uw probleem luistert.
De financieel expert van uw postkantoor kent u het best.Neem dus eerst met hem contact op. Vooral omdat een probleem vaak meteen in het postkantoor kan worden geregeld.
Maak een afspraak in het postkantoor van uw keuze via het nummer 02/278.50.32
Is het voor u niet makkelijk om langs te gaan in uw postkantoor of is een contact met uw financieel expert geen optie, dan kunt u steeds terecht bij onze klantendienst. Zij nemen contact op met de juiste diensten om u zo snel mogelijk een oplossing te kunnen bieden.
per telefoon
Onze klantendienst is telefonisch bereikbaar op het nummer 02/278.50.32, van maandag tot vrijdag van 9.00u tot 12.30u en van 13.30u tot 18.00u, en op zaterdag van 9.00u tot 13.00u.online
U kunt ons uiteraard ook bereiken via het online contactformulier hieronder.U hebt een antwoord ontvangen van het postkantoor of van de klantendienst, maar u bent niet tevreden met de voorgestelde oplossing?
Mogelijkheid 1: de dienst Customer Services van bpost bank
Indien u niet tevreden bent met de oplossing die u werd voorgesteld door het postkantoor of de klantendienst, dan kunt u schriftelijk contact opnemen met de dienst Customer Services. Deze dienst zal uw klacht zo snel mogelijk behandelen op basis van de door u gegeven omschrijving.U kunt de dienst Customer Services bereiken via onderstaand contactformulier, of door een brief te sturen naar:
bpost bank
Customer Services
Markiesstraat 1 bus 2
1000 BrusselMogelijkheid 2: de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen
U bent ook niet tevreden met de oplossing die onze dienst Customer Services voorstelt? Dan kunt u alsnog contact opnemen met de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen.
Opgelet: u kunt enkel op hen een beroep doen nadat u een antwoord hebt gekregen van de dienst Customer Services van bpost bank of indien u geen antwoord hebt ontvangen na 1 maand.Klachten over bankproducten: de Ombudsdienst voor financiële diensten (http://www.ombfin.be/)
Klachten over verzekeringsproducten: de Ombudsman van de verzekeringen. (http://www.ombudsman.as/)
Wenst u een klacht in te dienen?
Omschrijf hier uw klacht
bpost bank registreert en verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op behandeling van uw vragen en klachten.
De gegevens worden niet aan derden meegedeeld behoudens in onderstaande gevallen:
- Uw voorafgaand akkoord;
- Aan gemachtigde derden overeenkomstig een wettelijke of reglementaire verplichting of ingeval van een gewettigd belang;
- Aan de interveniënten die voor rekening van bpost handelen;
- Aan de bedrijven wier producten en diensten bpost bank aanbiedt.
In deze gevallen kunnen de gegevens doorgegeven worden naar landen binnen of buiten de Europese Unie die al dan niet waarborgen bieden voor een adequaat beschermingsniveau.
Deze gegevens worden bovendien geregistreerd en verwerkt door bpost in haar bestanden met als doel de verdeling van de bancaire, financiële en verzekeringsproducten en de uitvoering van de diensten waarvoor bpost al dan niet als tussenpersoon optreedt.
U kan zich op verzoek gratis verzetten tegen het feit dat die gegevens voor commerciële doeleinden gebruikt worden. U mag de persoonsgegevens tevens raadplegen en laten wijzigen door een schriftelijk verzoek, vergezeld van een kopie van de identiteitskaart, te richten aan de verantwoordelijke voor de verwerking (bpost bank NV, Markiesstraat 1 bus 2, 1000 Brussel; bpost NV van publiek recht, Muntcentrum, 1000 Brussel).
Uw projecten beginnen hier
Contact
Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.
Suggesties
Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.
Klachten
Hebt u een klacht?
Andere manieren om contact met ons op te nemen
Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden.
Telefonisch
Bel 02/278.50.32
Met uw financieel expert
Vind een kantoor in uw buurt
({{notCtrl.model.notifications.length}}):
-
-
-
-