- Home
- Gezichtsherkenning

Contact
Hebt u een specifieke vraag over een product of dienst? We verzamelden voor u de meeste gestelde vragen op een overzichtelijke en duidelijke manier.
We trachten u steeds de beste dienstverlening te geven. Hebt u toch een klacht over een product of dienst, dan kunt u via verschillende kanalen contact met ons opnemen.
-
-
-
-
Openen of afsluiten in het algemeen
-
Saldo en betalingenDoorlopende opdrachtLimieten en tarieven
-
Openen of afsluitenSaldo en verrichtingen
-
-
Kaart verloren of gestolenKaart defect of geblokkeerdCodes en identificatieLimieten en tarievenGebruik in het buitenlandContactloos betalen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarievenSaldo en verrichtingen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarieven
-
Papieren afschriftenAfschriften via PCbanking
-
Openen of afsluiten
-
VeiligheidInloggenVingerafdruk
-
Transacties en betalingenDomiciliëringen en doorlopende opdrachtenOverzicht en afschriftenBegunstigden beherenScan and payNotificaties en meldingenInstantbetalingenLimieten en tarievenKaartlezerebox1
Waarom moet ik mijn gezichtsherkenning activeren in de MOBILEbanking-app?
Om snel, eenvoudig en veilig toegang te krijgen tot de MOBILEbanking-app
2Hoe kan ik mijn gezichtsherkenning activeren op mijn smartphone?
Enkel voor iOS (vanaf iPhone X)
Activeer gezichtsherkenning via de instellingen van uw iPhone: ga naar Instellingen>Touch ID en code > configureer een uiterlijk.
3Hoe kan ik de functie 'Mijn gezichtsherkenning' activeren of deactiveren in mijn MOBILEbanking app?
Enkel voor iOS (vanaf iPhone X)
- Loginpagina: Activeer de optie via de knop 'activeren' in de rechterbenedenhoek van het scherm> plaats uw gezicht voor de camera van uw telefoon om uw gezichtsherkenning te koppelen > Bevestig/Teken met uw 6-cijferige veiligheidscode.
- Instellingen: Activeer/deactiveer het gebruik van uw gezichtsherkenning via het Menu> instellingen > aan/uitknop
4Op welke toestellen kan ik inloggen met mijn gezichtsherkenning?
Deze functie is alleen beschikbaar voor iPhone X of hoger.
Het is niet mogelijk om met uw gezichtsherkenning in te loggen in MOBILEbanking Tablet.
5Is het riskant om in te loggen met mijn gezichtsherkenning?
Het is een veilig middel, u kunt alleen inloggen in de MOBILEbanking Smartphone-app.
Voor het overige is het gebruikelijke gedrag van de app van toepassing.Voor elektronische overschrijvingen:
- Als u een overschrijving naar een niet-bewaarde begunstigde uitvoert, wordt uw 6-cijferige geheime code gevraagd.
- Voor een reeds bewaarde begunstigde of uw eigen rekeningen wordt een bevestiging gevraagd.Voor nieuwe begunstigden, doorlopende opdrachten of uw limieten wordt gevraagd om te tekenen met uw 6-cijferige code.
6De app vraagt me om de functionaliteit 'Mijn gezichtsherkenning ' opnieuw te activeren. Wat zijn de mogelijke redenen daarvoor?
o Het/de uiterlijk(en) die werden opgeslagen op uw telefoon werden veranderd (maximum 2)
o Nieuwe installatie van de app7Waarom moet ik 'Mijn gezichtsherkenning’ opnieuw instellen als ik van toestel verander / als ik een ander toestel gebruik?
De bank registreert nooit uw gezichtsherkenning voor Face ID. Enkel de uiterlijken die geregistreerd staan op uw telefoon worden gebruikt. Bij elke nieuwe installatie/activering van de app op hetzelfde toestel of op een ander toestel moet u (indien gewenst) de functie 'Mijn gezichtsherkenning’ activeren.
Opmerking: dat is niet het geval bij een update.8Kunnen meerdere gebruikers de ‘gezichtsherkenning’-functie in de MOBILEbanking-app van bpost bank gebruiken?
Ja, elk uiterlijk dat op uw toestel is opgeslagen (max. 2) voordat u de functie op de app activeert, verschaft toegang tot MOBILEbanking Smartphone.
Het is belangrijk dat u als enige de controle over uw toestel hebt.
Bij elke toevoeging van een nieuw uiterlijk aan uw telefoon vraagt de MOBILEbanking-app u om uw gezichtsherkenning opnieuw te bevestigen met uw 6-cijferige code.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Bij bpost bank zetten we elke dag ons beste beentje voor om u de juiste producten en diensten aan te bieden.
Hebt u toch een klacht? Laat het ons gerust weten. Zo helpt u ons om de kwaliteit van onze dienstverlening nog te verbeteren.In uw postkantoor vindt u steeds iemand die tijd voor u vrijmaakt en naar uw probleem luistert.
De financieel expert van uw postkantoor kent u het best.Neem dus eerst met hem contact op. Vooral omdat een probleem vaak meteen in het postkantoor kan worden geregeld.
Maak een afspraak in het postkantoor van uw keuze via het nummer 02/278.50.32
Is het voor u niet makkelijk om langs te gaan in uw postkantoor of is een contact met uw financieel expert geen optie, dan kunt u steeds terecht bij onze klantendienst. Zij nemen contact op met de juiste diensten om u zo snel mogelijk een oplossing te kunnen bieden.
per telefoon
Onze klantendienst is telefonisch bereikbaar op het nummer 02/278.50.32, van maandag tot vrijdag van 9.00u tot 12.30u en van 13.30u tot 18.00u, en op zaterdag van 9.00u tot 13.00u.online
U kunt ons uiteraard ook bereiken via het online contactformulier hieronder.U hebt een antwoord ontvangen van het postkantoor of van de klantendienst, maar u bent niet tevreden met de voorgestelde oplossing?
Mogelijkheid 1: de dienst Customer Services van bpost bank
Indien u niet tevreden bent met de oplossing die u werd voorgesteld door het postkantoor of de klantendienst, dan kunt u schriftelijk contact opnemen met de dienst Customer Services. Deze dienst zal uw klacht zo snel mogelijk behandelen op basis van de door u gegeven omschrijving.U kunt de dienst Customer Services bereiken via onderstaand contactformulier, of door een brief te sturen naar:
bpost bank
Customer Services
Markiesstraat 1 bus 2
1000 BrusselMogelijkheid 2: de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen
U bent ook niet tevreden met de oplossing die onze dienst Customer Services voorstelt? Dan kunt u alsnog contact opnemen met de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen.
Opgelet: u kunt enkel op hen een beroep doen nadat u een antwoord hebt gekregen van de dienst Customer Services van bpost bank of indien u geen antwoord hebt ontvangen na 1 maand.Klachten over bankproducten: de Ombudsdienst voor financiële diensten (http://www.ombfin.be/)
Klachten over verzekeringsproducten: de Ombudsman van de verzekeringen. (http://www.ombudsman.as/)
Wenst u een klacht in te dienen?
Omschrijf hier uw klacht
bpost bank registreert en verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op behandeling van uw vragen en klachten.
De gegevens worden niet aan derden meegedeeld behoudens in onderstaande gevallen:
- Uw voorafgaand akkoord;
- Aan gemachtigde derden overeenkomstig een wettelijke of reglementaire verplichting of ingeval van een gewettigd belang;
- Aan de interveniënten die voor rekening van bpost handelen;
- Aan de bedrijven wier producten en diensten bpost bank aanbiedt.
In deze gevallen kunnen de gegevens doorgegeven worden naar landen binnen of buiten de Europese Unie die al dan niet waarborgen bieden voor een adequaat beschermingsniveau.
Deze gegevens worden bovendien geregistreerd en verwerkt door bpost in haar bestanden met als doel de verdeling van de bancaire, financiële en verzekeringsproducten en de uitvoering van de diensten waarvoor bpost al dan niet als tussenpersoon optreedt.
U kan zich op verzoek gratis verzetten tegen het feit dat die gegevens voor commerciële doeleinden gebruikt worden. U mag de persoonsgegevens tevens raadplegen en laten wijzigen door een schriftelijk verzoek, vergezeld van een kopie van de identiteitskaart, te richten aan de verantwoordelijke voor de verwerking (bpost bank NV, Markiesstraat 1 bus 2, 1000 Brussel; bpost NV van publiek recht, Muntcentrum, 1000 Brussel).
Uw projecten beginnen hier
Contact
Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.
Suggesties
Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.
Klachten
Hebt u een klacht?
Andere manieren om contact met ons op te nemen
Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden.
Telefonisch
Bel 02/278.50.32
Met uw financieel expert
Vind een kantoor in uw buurt
({{notCtrl.model.notifications.length}}):
-
-
-
-