- Home
- Hypothecaire lening

Contact
Hebt u een specifieke vraag over een product of dienst? We verzamelden voor u de meeste gestelde vragen op een overzichtelijke en duidelijke manier.
We trachten u steeds de beste dienstverlening te geven. Hebt u toch een klacht over een product of dienst, dan kunt u via verschillende kanalen contact met ons opnemen.
-
-
-
-
Openen of afsluiten in het algemeen
-
Saldo en betalingenDoorlopende opdrachtLimieten en tarieven
-
Openen of afsluitenSaldo en verrichtingen
-
-
Kaart verloren of gestolenKaart defect of geblokkeerdCodes en identificatieLimieten en tarievenGebruik in het buitenlandContactloos betalen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarievenSaldo en verrichtingen
-
Kaart verloren of gestolenCodes en identificatieLimieten en tarieven
-
Papieren afschriftenAfschriften via PCbanking
-
Openen of afsluiten
-
VeiligheidInloggenVingerafdruk
-
Transacties en betalingenDomiciliëringen en doorlopende opdrachtenOverzicht en afschriftenBegunstigden beherenScan and payNotificaties en meldingenInstantbetalingenLimieten en tarievenKaartlezerebox8
In welke kantoren kan ik een hypothecaire lening aanvragen?
Onze gespecialiseerde medewerkers staan voor u klaar in 115 kantoren in België. Wilt u, vrijblijvend en gratis, een aanbod op maat? Kom praten met een van onze experten. Bezoek een kantoor in uw buurt, of maak een afspraak online. Klik op “Maak nu een afspraak” en wij contacteren u zo snel mogelijk.
7Wat is de maximale leeftijd om een hypothecair krediet aan te gaan?
In principe moet de hypothecaire lening voor de 70ste verjaardag van de jongste ontlener terugbetaald zijn. Hierop zijn in specifieke gevallen uitzonderingen mogelijk. Raadpleeg hiervoor uw financieel expert.
6Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een hypothecaire lening aan te vragen?
Om in aanmerking te komen voor een hypothecaire lening:
- Moet u meerderjarig zijn en rechtsbekwaam zijn.
- Moet u een regelmatig en stabiel inkomen hebben.
- Moet u over voldoende terugbetalingscapaciteit beschikken.
- Moet u het goed voor privédoeleinden gebruiken.
- Mag u geen negatieve vermelding hebben op de kredietcentrale van de Nationale Bank van België (NBB).
Mogelijks zijn er nog andere specifieke voorwaarden van toepassing.
Uw financieel expert helpt u hier graag in verder.5Welke documenten heb ik nodig om een hypothecaire lening aan te vragen?
Om een hypothecaire lening aan te vragen, hebt u de volgende documenten nodig:
- Uw identiteitskaart.
- Uw laatste 3 loonbrieven (werknemer).
- Uw laatste kwartaaloverzicht (zelfstandige).
- Het bedrag van uw eventuele andere inkomsten.
- Het bedrag van uw eventuele andere leningen.
- Bij aankoop: de waarde van het goed (of grond) en de ondertekende overeenkomst.
- Bij nieuwbouw: de geschatte prijs van de werken en de grond.
- Bij herfinanciering van de lening: het bedrag van het contract, het nog terug te betalen bedrag en de looptijd.
Wilt u een aanbod op maat? Kom vrijblijvend praten met een van onze financiële experten. Bezoek een kantoor in uw buurt, of maak een afspraak online. Klik op “Maak nu een afspraak” en wij contacteren u zo snel mogelijk.4Ik heb al een woonkrediet bij een andere bank, kan ik die herfinancieren bij bpost bank?
Natuurlijk kunnen we uw huidige woonkrediet herzien. We bieden u meerdere mogelijkheden aan, zo kunnen we bijvoorbeeld:
- De resterende looptijd verkorten terwijl uw maandelijkse aflossing min of meer behouden blijft.
- De maandelijkse aflossingen verlagen, zodat u uw budget kan verlichten.
- Een nieuw krediet afsluiten, zodat u kan ontsnappen aan de zware voorwaarden van uw huidige bank (als u bijvoorbeeld uw brand- of schulsaldoverzekering niet zelf mag kiezen).
Wilt u, vrijblijvend en gratis, een aanbod op maat? Kom praten met een van onze financiële experten. Bezoek een kantoor in uw buurt, of maak een afspraak online. Klik op “Maak nu een afspraak” en wij contacteren u zo snel mogelijk.3Hoe simuleer ik mijn hypothecaire lening?
Om u een idee te geven van het bedrag dat u kan lenen, ontwikkelde bpost bank een online simulator. De berekende rentevoet kan herzien worden op basis van:
- uw inkomsten,
- uw eigen inbreng,
- de schuldsaldoverzekering.
Wilt u, geheel vrijblijvend en gratis, een aanbod op maat? Kom praten met een van onze financiële experten. Bezoek een kantoor in uw buurt, of maak een afspraak online. Klik op “Maak nu een afspraak” en wij contacteren u zo snel mogelijk.2Hoe maak ik een afspraak om mijn hypothecaire lening te bespreken?
Wilt u, volledig vrijblijvend en gratis, een aanbod op maat? Kom praten met een van onze financiële experten. Bezoek een kantoor in uw buurt, of maak een afspraak online. Klik op “Maak nu een afspraak” en wij contacteren u zo snel mogelijk.
1Hoeveel kan ik lenen met de hypothecaire lening en tegen welke rentevoet?
De rentevoet van uw lening wordt berekend op basis van verschillende factoren. Met onze online simulator berekent u in alle vrijheid hoeveel u ongeveer kan lenen, en tegen welke rentevoet. Deze rentevoet kan worden herzien op basis van:
- uw inkomsten,
- uw eigen inbreng,
- de schuldsaldoverzekering.
Wilt u, vrijblijvend en gratis, een aanbod op maat? Kom praten met een van onze financiële experten. Bezoek een kantoor in uw buurt, of maak een afspraak online. Klik op “Maak nu een afspraak” en wij contacteren u zo snel mogelijk.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Bij bpost bank zetten we elke dag ons beste beentje voor om u de juiste producten en diensten aan te bieden.
Hebt u toch een klacht? Laat het ons gerust weten. Zo helpt u ons om de kwaliteit van onze dienstverlening nog te verbeteren.In uw postkantoor vindt u altijd een medewerker die luistert en tijd voor u maakt.
De financieel expert van uw postkantoor kent u het best.We raden u aan om eerst met hem of haar contact op te nemen. In de meeste gevallen kunnen problemen onmiddellijk ter plaatse worden opgelost.
Maak een afspraak in een kantoor naar keuze op het nummer 02 278 50 32.
Kunt u niet naar een postkantoor gaan of contact opnemen met een financieel expert, dan kunt u altijd nog onze Klantendienst contacteren. Zij zullen uw vraag overmaken aan de bevoegde dienst, die ze zo snel mogelijk zal behandelen om u een oplossing voor te stellen.
Telefonisch
Onze Klantendienst is telefonisch bereikbaar op het nummer 02 278 50 32, van maandag tot vrijdag van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 18 uur, en op zaterdag van 9 tot 13 uur.Online
U kunt ons ook contacteren via ons contactformulier hieronder.Heeft u een antwoord gekregen van het postkantoor of de Klantendienst, maar voldoet de voorgestelde oplossing niet?
Mogelijkheid 1: de dienst Customer Services van bpost bank
Als u niet tevreden bent met de voorgestelde oplossing, dan kunt u schriftelijk contact opnemen met de dienst Customer Services. Die zal uw klacht zo snel mogelijk behandelen op basis van de beschrijving die u hebt bezorgd.U kunt contact opnemen met Customer Services via het contactformulier hieronder of per post:
bpost bank
Customer Services
Markiesstraat 1 bus 2
1000 BrusselMogelijkheid 2: de ombudsdiensten voor de financiële - en verzekeringssector
Bent u niet tevreden met de oplossing die onze Customer Services u voorstelt? Dan kunt u contact opnemen met de bemiddelingsdiensten van de financiële en verzekeringssector.
Opgelet, u kunt daar pas terecht nadat u een antwoord hebt gekregen van Customer Services van bpost bank of als u al meer dan een maand op hun antwoord wacht.Voor klachten over bankproducten kunt u contact opnemen met de Ombudsdienst voor financiële diensten (Ombudsfin), op het volgende adres:
North Gate II
Koning Albert II-laan 8 bus 2
1000 Brussel
Tel.: 02 545 77 70
e-mail: ombudsman@ombudsfin.be
website: https://www.ombfin.be/Voor klachten over verzekeringsproducten kunt u contact opnemen met de Ombudsman van de Verzekeringen, op het volgende adres:
Ombudsman van de Verzekeringen
de Meeûssquare 35
1000 Brussel
Tel.: 02 547 58 71
Fax: 02 547 59 75
e-mail: info@ombudsman.as
website: http://www.ombudsman.as/Klachten over betalingsdiensten kunnen ook worden ingediend bij de FOD Economie, KMO, Algemene Directie Economische Inspectie, per brief naar North Gate II, Koning Albert II-laan 16, 1000 Brussel, telefonisch op het nummer 02 277 54 84 of per e-mail naar eco.inspec.fo@economie.fgov.be of via het onlineformulier op hun website www.economie.fgov.be.
Betreft uw klacht als consument een onlineverkoop of -dienst?
U kunt het formulier gebruiken dat beschikbaar is op de website van het platform voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Unie.Wij stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen, binnen een termijn van maximaal één maand, voor de meest complexe klachten.
Wij sturen u een ontvangstbericht binnen de vijf werkdagen na ontvangst van uw klacht.
Voor klachten in verband met betalingsdiensten moet u uiterlijk vijftien werkdagen na ontvangst van uw klacht een antwoord ontvangen.
In uitzonderlijke situaties, als er binnen vijftien werkdagen geen antwoord kan worden gegeven, sturen wij u een tussentijdse brief met de redenen voor vertraging en met de uiterste datum waarop u een definitief antwoord zult ontvangen.
Wenst u een klacht in te dienen?
Omschrijf hier uw klacht
bpost bank registreert en verwerkt uw persoonsgegevens met het oog op behandeling van uw vragen en klachten.
De gegevens worden niet aan derden meegedeeld behoudens in onderstaande gevallen:
- Uw voorafgaand akkoord;
- Aan gemachtigde derden overeenkomstig een wettelijke of reglementaire verplichting of ingeval van een gewettigd belang;
- Aan de interveniënten die voor rekening van bpost handelen;
- Aan de bedrijven wier producten en diensten bpost bank aanbiedt.
In deze gevallen kunnen de gegevens doorgegeven worden naar landen binnen of buiten de Europese Unie die al dan niet waarborgen bieden voor een adequaat beschermingsniveau.
Deze gegevens worden bovendien geregistreerd en verwerkt door bpost in haar bestanden met als doel de verdeling van de bancaire, financiële en verzekeringsproducten en de uitvoering van de diensten waarvoor bpost al dan niet als tussenpersoon optreedt.
U kan zich op verzoek gratis verzetten tegen het feit dat die gegevens voor commerciële doeleinden gebruikt worden. U mag de persoonsgegevens tevens raadplegen en laten wijzigen door een schriftelijk verzoek, vergezeld van een kopie van de identiteitskaart, te richten aan de verantwoordelijke voor de verwerking (bpost bank NV, Markiesstraat 1 bus 2, 1000 Brussel; bpost NV van publiek recht, Muntcentrum, 1000 Brussel).
Uw projecten beginnen hier
Contact
Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.
Suggesties
Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.
Klachten
Hebt u een klacht?
Andere manieren om contact met ons op te nemen
Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden.
Telefonisch
Bel 02/278.50.32
Met uw financieel expert
Vind een kantoor in uw buurt
({{notCtrl.model.notifications.length}}):
-
-
-
-