Post Optima Junior

Stel de toekomst van uw kinderen nu al veilig

Post Optima Junior is een individuele levensverzekering Tak 21 die deel uitmaakt van onze productcategorie 1. Ze biedt een gewaarborgde rentevoet met eventuele winstdeelneming. Dit product is onderworpen aan het Belgisch recht, wordt gecommercialiseerd door AG Insurance en aangeboden door bpost bank.

Wist u dat u in alle veiligheid een kapitaal kunt opbouwen voor een kind met behoud van controle tot de einddatum?

Minimum terugbetaling voor uw kind

  • Een prachtig cadeau dat uw kind later zal helpen om zijn weg te vinden in het leven.
  • Het netto-kapitaal is de som van de gestorte premies zonder taksen en eventuele kosten. Er kunnen successierechten verschuldigd zijn.

Op uw ritme

U kiest: ofwel een eenmalige storting van €360 , ofwel een spaarplan van minimaal €30 /maand of €360 /jaar.
U kunt steeds uw stortingen verhogen, verlagen of tijdelijk stopzetten.

Duur

Het kind kan niet aan het geld voor de einddatum.
De overeenkomst moet een duur hebben van minimaal 8 jaar en 1 dag.

U beslist alles

De leeftijd waarop het kind het kapitaal zal ontvangen (18, 21 of 24 jaar). De mogelijkheid om uzelf als begunstigde aan te duiden.
​​​​​​​

Rendement

De geldende gewaarborgde rentevoet bedraagt 0,50% (op 01/06/17). De winstdeelneming is niet gewaarborgd en kan elk jaar veranderen.​​​​​​​

Meer informatie

- De instapkosten bedragen 5,4% op de gestorte premies.
- In bepaalde gevallen kunnen uitstapkosten aangerekend worden.
- Verzekeringstaks: 2%
U vindt de details in de financiële infofiche.

Risicofactoren 

​​​​​​​Solvabiliteitsrisico van de verzekeraar: de Tak 21 producten worden gewaarborgd door het Beschermingsfonds op basis van de beschermingsregeling die geldt voor Tak 21 producten. Bij wanbetaling, voorziet het fonds momenteel maximaal €100.000 per verzekeringsnemer en per verzekeringsmaatschappij.



Onze logische methode in 3 stappen

We willen dicht bij u staan, dicht bij uw dagelijkse leven. Daarom geven we u, als u wilt sparen of beleggen, advies in 3 stappen, volgens een logische methode en door u concrete vragen te stellen.

Beschikt u over een spaarreserve?

We raden u eerst aan een spaarpotje aan te leggen waarvan u indien nodig gebruik kunt maken. Aangename zaken en tegenslagen, u kunt ze steeds aanpakken.

Hebt u aan uw pensioenplan gedacht?

Met een pensioenplan kunt u later uw levenskwaliteit behouden en vandaag genieten van een fiscaal voordeel.

Bent u er klaar voor?

Samen stellen we eerst uw beleggingsprofiel op: DEFENSIEF, NEUTRAAL of DYNAMISCH. In functie van uw doelen, uw kennis en uw ervaring stellen we u de producten voor die het beste bij u passen.

Info en nuttige diensten

Klachten kunnen ingediend worden bij bpost bank Klantendienst, Markiesstraat 1 bus 2, 1000 Brussel of bij AG Insurance nv, Dienst Klachtenbeheer, E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel of per e-mail: customercomplaints@aginsurance.be (tel. 02/664 02 00). 
Als u niet tevreden bent over de door bpost bank of AG Insurance voorgestelde oplossing, kunt u klacht indienen bij de Ombudsman van de Verzekeringen (info@ombudsmaan.as), De Meeûssquare 35, 1000 Brussel, www.ombudsman.as

Type belegging: individuele levensverzekering van Tak 21.

Verzekeraar: AG Insurance nv (E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel, RPR Brussel, BTW BE 0404.494.849 - www.aginsurance.be). Belgische verzekeringsmaatschappij toegelaten onder code 0079, onder controle van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel. De verzekeringen worden u aangeboden via de kanalen van bpost nv van publiek recht (Muntcentrum, 1000 Brussel), bij de FSMA erkend als verbonden verzekeringsagent onder het nummer 25.275 cA-cB

({{notCtrl.model.notifications.length}}):


Uw projecten beginnen hier

Contact

Hebt u vragen of een suggestie? Neem ​​​​​​​gerust contact op met ons. 

Suggesties

Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.

Klachten

Hebt u een klacht?


Andere manieren om contact met ons op te nemen

Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden. 

Telefonisch

Bel 022/012345 

Met uw financieel expert

Vind een kantoor in uw buurt