
MOBILEbanking, de meest moderne, praktische en veilige manier om je bankzaken te doen. Eens je het geprobeerd hebt, wil je niet meer zonder.
MOBILEbanking activeren
De MOBILEbanking app van bpost bank is zó eenvoudig dat zelfs een kind het kan uitleggen. Hier legt Elsa je klaar en duidelijk uit hoe je de MOBILEbanking app kan activeren.
De schermen in deze video wijken af van de schermen die u ziet in onze nieuwe MOBILEbanking app maar de activeringsstappen zijn identiek aan de oude app.
Hoe log je in met je digitale vingerafdruk?
De MOBILEbanking app van bpost bank is zó eenvoudig dat zelfs een kind het kan uitleggen. Hier legt Elsa je klaar en duidelijk uit hoe je de vingerafdrukfunctie kan activeren in de MOBILEbanking app. Zo krijg je voortaan in alle veiligheid toegang met slechts één vinger.
Wat als je de MOBILEbanking app wilt installeren?
Je kunt de app downloaden:
- door de QR-codes (op je computer) te scannen met je smartphone.
- downloaden via volgende links: Google Play Store of de App Store.
Wat als je je tablet wilt gebruiken?
Je kunt ook inloggen op uw PCbanking via de internetbrowser van je tablet.


-
Downloaden
-
Abonneren
-
Gebruiken
-
Functie "Scan en betaal"
-
Functie "Mijn digitale vingerafdruk"
-
Functie "Beheer van je kaarten"
-
Functie "Meldingen"
Kies de app die overeenkomt met het besturingssysteem van je smartphone: iOS of Android.
- Heb je geen PCbanking abonnement?
> Ga langs bij je kantoor. Je ontvangt er een abonneenummer en een paswoord dat 24 uur geldig is.> Ga langs bij je kantoor. Je ontvangt er een abonneenummer en een paswoord dat 24 uur geldig is.
Je heeft altijd en overal in alle veiligheid toegang tot uw rekeningen.
Voortaan kun je overschrijvingen doen door je papieren overschrijvingsformulieren te scannen via de optie “Scan en betaal” van je MOBILEbanking-app Smartphone.
De naam van de begunstigde, het IBAN-rekeningnummer, het bedrag, en de gestructureerde mededeling kunnen ingelezen worden. Na controle en eventuele aanpassing van de gegevens, kun je de overschrijving bevestigen voor betaling.
Je MOBILEbanking is nu ook toegankelijk via je digitale vingerafdruk* of via gezichtsherkenning**.
Neem je smartphone bij de hand, open de MOBILEbanking app, stel je vingerafdruk in op je toestel of identificeer je via Face ID door je smartphone voor je gezicht te houden. Klaar is kees! Vanaf nu ben je identificeerbaar en je kunt veilig inloggen!
* Minimum Android 8.0 en iOS 13 en voor alle smartphones die voorzien zijn van een digitale vingerafdruk
** functionaliteit enkel beschikbaar op iPhone.
Vanaf nu kan je je kaarten activeren/desactiveren voor het buitenland, je kunt de optie contactloos betalen activeren/desactiveren én je kunt je kaarten tijdelijk activeren/desactiveren. Je kunt deze nieuwe dienst terugvinden in de instellingen van je app.
Voortaan kan je alerts/meldingen programmeren voor je zichtrekeningen.
Mogelijke meldingen:
- Ik wil een melding als mijn saldo lager is dan een bepaald bedrag. - Ik wil een melding als ik een bedrag ontvang dat hoger is dan een bepaald bedrag.
- Ik wil een melding als ik een bedrag ontvang van een bewaarde begunstigde of een specifiek rekeningnummer.
-
WETTELIJKE BEPALINGEN EN OMSCHRIJVING VAN DE FUNCTIONALITEITEN