
bpost bank stelt alles in het werk om alles super veilig te laten verlopen.
Belangrijk
Je gegevens en geheime codes (pincodes) zijn strikt persoonlijk. bpost bank zal je deze codes nooit vragen per telefoon of e-mail. Kreeg je een verdachte vraag die afkomstig lijkt te zijn van bpost bank? Via e-mail of telefonisch? Verwittig onmiddellijk onze klantendienst op 02/278.50.32 of stuur een e-mail naar security.alert@bpostbanque.be
Optimale beveiligingsmaatregelen
Elk betaalmiddel en middel voor het beheer van je account dat bpost bank je ter beschikking heeft gesteld, is maximaal beveiligd. Om ze te ontdekken kun je de pdf hieronder downloaden. Toch slachtoffer van fraude of online oplichting?
Je hebt persoonlijke gegevens ingevoerd op een verdachte website.
Je hebt persoonlijke gegevens via telefoon doorgegeven aan een onbekende.
Je hebt jouw M1 en M2 codes aan een derde doorgegeven.
Je hebt je smartphone of tablet met mobiele applicatie verloren of hij is gestolen.
Je merkt frauduleuze transacties op uw rekening, bijvoorbeeld een betaling op die je zelf niet ingevoerd hebt.
- Meld dat altijd onmiddellijk via 02 278 50 32 (kies optie 3) - 24/7 bereikbaar.
Of stuur een e-mail naar security.alert@bpostbank.be . - Blokkeer je bankkaart(en) onmiddellijk. Bel naar Card Stop op 078 170 170 of via de MOBILEbanking app op je smartphone (gratis).
- Doe aangifte bij de politie en bezorg ons een kopie van het verhoorblad.