itsme®
Voor wie gerustgesteld wil zijn 
itsme® en PCbanking: de ideale manier om in te loggen.

 

Voortaan heb je met de beveiligde app itsme® toegang tot PCbanking. Deze is je unieke mobiele identiteit aangemaakt op basis van je elektronische identiteitskaart (eID) en werkt alleen als je gebruik maakt van je gsm, je simkaart en je persoonlijke itsme®-code. Je 5-cijferige unieke code volstaat om onmiddellijk geïdentificeerd te worden. Je hebt geen kaartlezer meer nodig. Eenvoudig, betrouwbaar en veilig.



Eenvoudig
Met je smartphone identificeert je jezelf met een 5-cijferige code of met je digitale vingerafdruk. Alles wordt eenvoudiger met itsme®.
Praktisch
Geen kaartlezer meer nodig, je smartphone volstaat. Handig, want men heeft vaker zijn smartphone op zak dan een kaartlezer.
Zeker
Je unieke mobiele identiteit wordt aangemaakt op basis van je elektronische identiteitskaart, de SIM-kaart van je smartphone en je smartphone.- Als er problemen zijn met één van de drie elementen, wordt je itsme® rekening automatisch geblokkeerd.- Alle Europese regels worden gerespecteerd, waardoor je persoonlijke gegevens optimaal beschermd zijn.
itsme®, daarmee kun je overal terecht!
Je kunt deze app ook gebruiken om je online identiteit te bevestigen bij andere banken en instellingen.Ontdek hier ​​​​​​​alle partners bij wie je terecht kan met itsme® (https://www.itsme.be/partners)
itsme® in detail
  • Activeer itsme®  
  • Functionaliteiten itsme® beschikbaar bij bpost bank
  • Mogelijke verbindingsproblemen met itsme® 
  • Het gebruik van itsme® met één smartphone 
  • Procedure bij verandering van smartphone 
  • Bij verlies of diefstal van de smartphone

 

De criteria om itsme® te activeren:

- Minstens 18 jaar oud zijn

- In het bezit zijn van een Belgische elektronische identiteitskaart (eID uitgegeven in België)

- In het bezit zijn van een Belgisch gsm-nummer

- In het bezit zijn van een iOS of Android smartphone

- 1 persoon kan 1 account per mobiel telefoonnummer aanmaken en dit mag niet gedeeld worden met meerdere personen

itsme® activeren bij bpost bank

 

Als je de itsme®-app al geïnstalleerd hebt, volstaat het te koppelen met bpost bank. Log in met je kaartlezer. Vervolgens kun je de itsme® app gebruiken om te koppelen met PCbanking en de transacties te bevestigen.

 

- Als je een actieve itsme® account hebt, kun je zich eenvoudig identificeren via je PCbanking.

- Als je je identificeert via itsme®, kun je je verrichtingen bevestigen via itsme®. Deze methode vervangt dus je kaartlezer. 

Verifieer eerst of je itsme® account geactiveerd is. Anders kun je de FAQ’s nalezen op de website itsme.be of itsme® contacteren op +32 2 657 32 13 voor hulp. 

- Je itsme® account is intrinsiek verbonden met een unieke combinatie tussen je smartphone, je SIM-kaart en je itsme® code. Voor je veiligheid is het niet aangeraden en niet mogelijk om dezelfde itsme® account te gebruiken op een ander toestel of met een ander telefoonnummer.

- Als je het gsm-nummer dat gelinkt is aan je itsme® account wilt wijzigen, contacteer dan itsme® om je account te resetten. Vervolgens moet je de itsme® app herinstalleren op je smartphone en een nieuwe account aanmaken

itsme® configureren op je nieuwe toestel:

1. Download de itsme® app op je nieuwe smartphone

2. Geef je gsm-nummer in en selecteer «heractiveren»

3. Kies je bank en volg de stappen van je bank

4. Je ontvangt een sms met een code die je in de app moet ingeven

5. Kies je 5-cijferige PIN en bevestig deze

Op de website via eID:

1. Blokkeer je account met uw gsm-nummer en je geboorteplaats op de website (https://my.itsme.be/nl/block)

2. Bevestig de informatie en wacht op een bevestiging

3. Heractiveer je account op de website (https://my.itsme.be/nl/unblock)

- Blokkeer uw itsme® account op de website van itsme® https://my.itsme.be/nl/block of telefonisch op +32 2 657 32 13.

- Zodra de blokkering actief is, hebt u geen toegang meer tot de diensten waarmee itsme® verbonden is. 

 

Bij verlies of diefstal van de smartphone

  • Blokkeer je itsme® account op de website van itsme® https://my.itsme.be/nl/block of telefonisch op +32 2 657 32 13.
  • Zodra de blokkering actief is, heb je geen toegang meer tot de diensten waarmee itsme® verbonden is. 
  •  

     

    Wat concreet te doen? Uitgerust zijn!

    Controle krijgen over je bankleven is eenvoudig, installeer de app op je smartphone en/of je tablet. 

    Om meer functies op de MOBILEbanking-app te ontdekken, klik hier.