
Voortaan heb je met de beveiligde app itsme® toegang tot PCbanking. Deze is je unieke mobiele identiteit aangemaakt op basis van je elektronische identiteitskaart (eID) en werkt alleen als je gebruik maakt van je gsm, je simkaart en je persoonlijke itsme®-code. Je 5-cijferige unieke code volstaat om onmiddellijk geïdentificeerd te worden. Je hebt geen kaartlezer meer nodig. Eenvoudig, betrouwbaar en veilig.
-
Activeer itsme®
-
Functionaliteiten itsme® beschikbaar bij bpost bank
-
Mogelijke verbindingsproblemen met itsme®
-
Het gebruik van itsme® met één smartphone
-
Procedure bij verandering van smartphone
-
Bij verlies of diefstal van de smartphone
De criteria om itsme® te activeren:
- Minstens 18 jaar oud zijn
- In het bezit zijn van een Belgische elektronische identiteitskaart (eID uitgegeven in België)
- In het bezit zijn van een Belgisch gsm-nummer
- In het bezit zijn van een iOS of Android smartphone
- 1 persoon kan 1 account per mobiel telefoonnummer aanmaken en dit mag niet gedeeld worden met meerdere personen
itsme® activeren bij bpost bank
Als je de itsme®-app al geïnstalleerd hebt, volstaat het te koppelen met bpost bank. Log in met je kaartlezer. Vervolgens kun je de itsme® app gebruiken om te koppelen met PCbanking en de transacties te bevestigen.
- Als je een actieve itsme® account hebt, kun je zich eenvoudig identificeren via je PCbanking.
- Als je je identificeert via itsme®, kun je je verrichtingen bevestigen via itsme®. Deze methode vervangt dus je kaartlezer.
- Je itsme® account is intrinsiek verbonden met een unieke combinatie tussen je smartphone, je SIM-kaart en je itsme® code. Voor je veiligheid is het niet aangeraden en niet mogelijk om dezelfde itsme® account te gebruiken op een ander toestel of met een ander telefoonnummer.
- Als je het gsm-nummer dat gelinkt is aan je itsme® account wilt wijzigen, contacteer dan itsme® om je account te resetten. Vervolgens moet je de itsme® app herinstalleren op je smartphone en een nieuwe account aanmaken
itsme® configureren op je nieuwe toestel:
1. Download de itsme® app op je nieuwe smartphone
2. Geef je gsm-nummer in en selecteer «heractiveren»
3. Kies je bank en volg de stappen van je bank
4. Je ontvangt een sms met een code die je in de app moet ingeven
5. Kies je 5-cijferige PIN en bevestig deze
Op de website via eID:
1. Blokkeer je account met uw gsm-nummer en je geboorteplaats op de website (https://my.itsme.be/nl/block)
2. Bevestig de informatie en wacht op een bevestiging
3. Heractiveer je account op de website (https://my.itsme.be/nl/unblock)
- Blokkeer uw itsme® account op de website van itsme® https://my.itsme.be/nl/block of telefonisch op +32 2 657 32 13.
- Zodra de blokkering actief is, hebt u geen toegang meer tot de diensten waarmee itsme® verbonden is.
Bij verlies of diefstal van de smartphone
Wat concreet te doen? Uitgerust zijn!
Controle krijgen over je bankleven is eenvoudig, installeer de app op je smartphone en/of je tablet.